Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
john n04
- 2.0 bar

- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
-
Kontakt:
Legg inn
av john n04 » 06 jun 2004, 17:32
Hvis du har spart på den gamle forstillingen. Kunne en eller annen snill sjel være så vennlig i måle innvendige mål på alle forings hullene (3stk Inre lenkarm, yttre lenkarm og bakre foring), så slipper jeg å demontere bilen min bare for å måle.
Tusen takk til den som vil gjøre dette for meg

lawicel CanUsb, og Tech2!
-
Kjetiln122
- 1,5 bar

- Innlegg: 440
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N122
- Navn: Kjetil Finstad
- Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
- Sted: Ås
Legg inn
av Kjetiln122 » 06 jun 2004, 23:11
Øøøøøhhhh............
Sparte ikke på den nei! Den gikk rett i containeren!
Skyld på Speedparts Ole, var han som sa jeg ikke trengte den.....

Saab 9-3 2008
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974
-
Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Legg inn
av Petter 900 T » 07 jun 2004, 03:31
Ta med skyvelær til den lokale sjappa, spør om å få sjekke der
De har sikkert enten en ny i hylla, eller brukt i det polske arkivet.......
Lykke til
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
john n04
- 2.0 bar

- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
-
Kontakt:
Legg inn
av john n04 » 07 jun 2004, 15:04
lawicel CanUsb, og Tech2!
-
Gjest
Legg inn
av Gjest » 08 jun 2004, 13:20
Mye tok Ole for å bytte forstilling?
-
Kjetiln122
- 1,5 bar

- Innlegg: 440
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N122
- Navn: Kjetil Finstad
- Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
- Sted: Ås
Legg inn
av Kjetiln122 » 08 jun 2004, 16:41
hmmm... Husker ikke helt hva jeg betalte.
Bare å sende en melding til han det, så gir han deg sikkert en bra pris!
Saab 9-3 2008
Saab 900 set 1994
Saab 900 t16 1987
Saab 99GL Custom 1980 t16
Saab CX 1974
-
Gjest
Legg inn
av Gjest » 10 jun 2004, 07:44
Hvor mye skifting mener dere med skifte forstilling? Hvilke deler, og hvorfor?
-
john n04
- 2.0 bar

- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
-
Kontakt:
Legg inn
av john n04 » 10 jun 2004, 16:16
Skifte av forstilling på NG900 betyr at man bytter ut svingarmen, bærearmene og krengestaget. Alle tilhørenede foringer byttes også. Alt er Bolt on, bakdelen er at man må ha ned subframen for å bytte krengestaget.

SAAB lagde en ny forstilling til 96 modellene som skulle være mer stabil, pga bilen ålte seg fremover ved gasspådrag, og ga hjulvibrasjoner. Den nye forstillingen har flyttet festet til krengestaget, og annen dimensjon på yttre bærearms foring og bakre svingarms foring. Dette resulterer i bedre kjøre egenskaper. Finnes som komplett sett hos SAAB Artikkelnr: 89 93 958

Koster litt.

lawicel CanUsb, og Tech2!
-
TH
- 0.7 bar

- Innlegg: 117
- Registrert: 14 mar 2004, 01:00
- Sted: Oslo
Legg inn
av TH » 11 jun 2004, 09:30
Har lenge fundert på å bytte den råtne Opel-forstillinga. Har noen foringer som er modne for utskifting, tror jeg, og da er det vel like greit å bytte hele greia. Sånn omtrent hvor mye penger snakker vi hvis man ikke skal løfte så mye som en skiftenøkkel selv? Speedparts?
-
john n04
- 2.0 bar

- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
-
Kontakt:
Legg inn
av john n04 » 11 jun 2004, 19:10
Deleprisene er 4500,- og arbeidstiden ifølge service bulletin fra saab er 4,5 timer.
lawicel CanUsb, og Tech2!