Hei! Kjøpte min første Saab turbo for en måned siden.Den har fungert bra,men idag da jeg startet opp blårøyk den mye
med det samme før den ga seg.Kjørte en tur og da ville den ikke gå skikkelig på tomgang+at den fjusker litt når jeg begynner å få opp turbotrykket.Kikket under bilen og da ser det ut til at det renner olje langs eksosrøret bakover.
Har jeg da fått turbohavari allerede?
Bilen er en 9000 automat fra 1988.
Håper på gode råd,skal ut å sjekke plugger +vakumslanger nå.
Saab 9000 Turbo
Moderator: Moderatorer
Saab 9000 Turbo
07 DAF105 SSC
01 Ford Mondeo Ghia
88 SAAB 9000 Turbo
01 Ford Mondeo Ghia
88 SAAB 9000 Turbo
- Bent N208
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N208
- Navn: Bent Andresen
- Bil: VW Scirocco TSI
- Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
- Kontakt:
Re: Saab 9000 Turbo
DAF105 skrev:Hei! Kjøpte min første Saab turbo for en måned siden.Den har fungert bra,men idag da jeg startet opp blårøyk den mye
med det samme før den ga seg.Kjørte en tur og da ville den ikke gå skikkelig på tomgang+at den fjusker litt når jeg begynner å få opp turbotrykket.Kikket under bilen og da ser det ut til at det renner olje langs eksosrøret bakover.
Har jeg da fått turbohavari allerede?
Bilen er en 9000 automat fra 1988.
Håper på gode råd,skal ut å sjekke plugger +vakumslanger nå.
Hallo.
Kan virke som om du har et turboras desverre

Mvh
Bent
Close to your saab,closer to you with Speedparts
Om jeg tar av innsugslangen vil jeg da kjenne akslingen på turboen?Hvor mye kan jeg kjøre med bilen?Skal egentlig kjøre24 mil med den i morgen.
Var ute nå og tok av ic røret inn på innsuget,der var det oljebelegg/fersk olje.Da er vel havariet ett faktum?
Var ute nå og tok av ic røret inn på innsuget,der var det oljebelegg/fersk olje.Da er vel havariet ett faktum?
07 DAF105 SSC
01 Ford Mondeo Ghia
88 SAAB 9000 Turbo
01 Ford Mondeo Ghia
88 SAAB 9000 Turbo
Da har jeg vært ute og kjent på akslingen på turboen,ingen slakke.Byttet en defekt vakumslange.Tok ut plugger, som var greie.Tittet ned på stempeltopper som var greie.Startet bilen med litt blårøyk kjørte en lang tur.Turboen virket,hadde bra utslag på måler.Kom hjem sjekket alt på nytt,ikke olje i innsugsrør eller langs eksosrør.Alt virker iorden bortsett fra at den ikke vil gå på tomgang etter rusing i park.Hvordan er dette mulig om turboen er defekt? Kan noen gi meg noen teorier?Skal somsagt kjøre 24 mil imorgen tidlig.DAF105 skrev:Om jeg tar av innsugslangen vil jeg da kjenne akslingen på turboen?Hvor mye kan jeg kjøre med bilen?Skal egentlig kjøre24 mil med den i morgen.
Mvh Håvard
07 DAF105 SSC
01 Ford Mondeo Ghia
88 SAAB 9000 Turbo
01 Ford Mondeo Ghia
88 SAAB 9000 Turbo