Backventiler på M01 9-5

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Pasient N657
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 654
Registrert: 20 apr 2006, 21:18
Medlemsnummer: N657
Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
Sted: Lillehammer

Backventiler på M01 9-5

Legg inn av Pasient N657 » 18 aug 2008, 01:58

Kan backventilene skape et effekt tap?

En kompis av meg med en 9-5 som skal ha 285 hk, trimmet av nordic uhr, har ikke de hestene. Den går ca like godt som min bil gjør (9000 med 225 hk). Ikke noe rar oppførsel fra bilen eller noe, men den går bare ikke så godt som den skal.

Ved full gass i 3 gir, så spretter turbotrykket til like før "rødstreken", så sklir det sakte ned mot midten av gult.

Det eneste er en rar lyd, som vi TROR kommer fra airconditionen. Problem beskrevet her: viewtopic.php?f=12&t=22210&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Jeg tipper:

Magnetventil.
Vakumslanger.

Noen andre hete tips?
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-

Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Backventiler på M01 9-5

Legg inn av Ingvar N629 » 18 aug 2008, 10:42

Les denne: viewtopic.php?f=12&t=22377" onclick="window.open(this.href);return false;
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar