Chip 900.

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
stianj
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 711
Registrert: 03 aug 2008, 15:13
Medlemsnummer: N1460
Navn: Stiaaan
Bil: 9-3 XWD
Sted: Brumunddal

Re: Chip 900.

Legg inn av stianj » 30 aug 2008, 18:52

Da ser det ut til at magnetventilen er ferdig.
Skal denne byttes til en anna original en, eller er det noe annet som lønner seg her?
2009 9-3 Aero XWD

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Chip 900.

Legg inn av Ingvar N629 » 30 aug 2008, 18:53

Som jeg har sagt tidligere, ikke bytt MV før du vet om boksen er i orden, ellers ødelegges nok neste MV også.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
stianj
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 711
Registrert: 03 aug 2008, 15:13
Medlemsnummer: N1460
Navn: Stiaaan
Bil: 9-3 XWD
Sted: Brumunddal

Re: Chip 900.

Legg inn av stianj » 30 aug 2008, 19:02

Leste ikke det lenger oppe her jeg :p
Men det her skjedde etter jeg satte inn den nye boksen, så mulig det er noe feil med boksen da.
2009 9-3 Aero XWD

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Re: Chip 900.

Legg inn av Bent N208 » 30 aug 2008, 19:23

stianj skrev:Leste ikke det lenger oppe her jeg :p
Men det her skjedde etter jeg satte inn den nye boksen, så mulig det er noe feil med boksen da.
Hei :lol:

Som tidligere nevnt i tråden " finner du ikke ut av det, ta med deg bilen til oss så ser vi på det for deg "

Vi selger mange slike enheter,men som regel " jeg poengterer men som regel " får ny styreenhet dvs trimboxen nesten alltid skylda :wink: Men som oftest, " jeg poengterer men som oftest " er det andre komponenter og evt feil som er årsaken :mrgreen: :mrgreen:

Så ta deg turen til din leverandør med dette, er produktet ikke i orden får du selvsagt nytt :lol:

Liker ikke å si det men det er litt for mange rikssynsere om trim på dette forumet [-X

Mvh
Bent
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Brukeravatar
stianj
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 711
Registrert: 03 aug 2008, 15:13
Medlemsnummer: N1460
Navn: Stiaaan
Bil: 9-3 XWD
Sted: Brumunddal

Re: Chip 900.

Legg inn av stianj » 31 aug 2008, 10:31

okey, den er grei : )
2009 9-3 Aero XWD

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: Chip 900.

Legg inn av Edward N812 » 31 aug 2008, 16:42

Bent N208 skrev: jeg poengterer men som oftest " er det andre komponenter og evt feil som er årsaken :mrgreen: :mrgreen:

Så ta deg turen til din leverandør med dette, er produktet ikke i orden får du selvsagt nytt :lol:

Liker ikke å si det men det er litt for mange rikssynsere om trim på dette forumet [-X

Mvh
Bent
hvis en komponent hvor som helst på en bil har forårsaka at MV kortslutter, så vil MV igjen mest sannsynlig kortslutte et eller fler av drivstegene i trionic sin hjerne. om man da setter i en ny MV og håper på det beste, så vil de ødelagte drivstega i hjernen mest sannsynlig bare kortslutte den nye magnetventilen din også.

derfor: husk ALLTID å måle om drivstega på hjernen om du har fått en ødelagt MV. disse har sannsynligvis ikke vært synderen til din ødelagte MV, med mindre du har fått flere ødelagt i løpet av kort tid, men de kommer garantert til å skade din nye MV om de ble svidd.

om magnetventilen er blitt gradvis dårligere, eller "kommet og gått" litt. er det nok bare fordi den begynner å bli sliten. det samler seg sot og møkk av no slag i den, som gjør selve ventilfunksjonen treg.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
stianj
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 711
Registrert: 03 aug 2008, 15:13
Medlemsnummer: N1460
Navn: Stiaaan
Bil: 9-3 XWD
Sted: Brumunddal

Re: Chip 900.

Legg inn av stianj » 31 aug 2008, 21:28

den gikk å fjuska og tulla litt hver gang turbotrykket skulle inn for ett par uker siden. Så er mulig den bare var sliten.
Men den ble helt borte så fort jeg satte inn nye boksen, så skal nok måle og ordne litt før jeg kjøper nytt ; )
2009 9-3 Aero XWD

Svar