9-3 går ikke ordentlig
Moderator: Moderatorer
- PetterT
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 93
- Registrert: 23 okt 2005, 13:31
- Navn: Petter Riise Thorstad
- Bil: NG900 Turbo
- Sted: Gjøvik
9-3 går ikke ordentlig
Har en kamerat med 2002 9-3 med steg 1 som har begynt å fjuske skikkelig.
Noen forslag til hva det kan være? Selv har jeg en liten mistanke om bensinpumpa?
Noen forslag til hva det kan være? Selv har jeg en liten mistanke om bensinpumpa?
95 mod. Saab 900 Turbo
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Re: 9-3 går ikke ordentlig
Plugger/tennkassett kan vel også være en feilkilde. Er det min gamle det er snakk om?PetterT skrev:Har en kamerat med 2002 9-3 med steg 1 som har begynt å fjuske skikkelig.
Noen forslag til hva det kan være? Selv har jeg en liten mistanke om bensinpumpa?
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: 9-3 går ikke ordentlig
Heller også mere mot plugger/DI så lenge det er snakk om fjusking, men om bilen rett og slett bare går dårligere så kan jo selvfølgelig pumpa være synderen.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- PetterT
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 93
- Registrert: 23 okt 2005, 13:31
- Navn: Petter Riise Thorstad
- Bil: NG900 Turbo
- Sted: Gjøvik
Re: 9-3 går ikke ordentlig
Er din gamle, ja. Han har vært innom Øyhus en liten tur, og prøvd en annen DI, så det var ikke den. De så sikkert på pluggene også? Den minner litt om min når bensinpumpa tok kvelden. Bortsett fra at min gikk slik i 10 min. før den stoppa, men hans har gått i noen dager.
95 mod. Saab 900 Turbo
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Re: 9-3 går ikke ordentlig
Det er vel ikke uvanlig at den ryker på denne kilometerstand. Den har vel gått rundt 230'km nå regner jeg med.PetterT skrev:Er din gamle, ja. Han har vært innom Øyhus en liten tur, og prøvd en annen DI, så det var ikke den. De så sikkert på pluggene også? Den minner litt om min når bensinpumpa tok kvelden. Bortsett fra at min gikk slik i 10 min. før den stoppa, men hans har gått i noen dager.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- PetterT
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 93
- Registrert: 23 okt 2005, 13:31
- Navn: Petter Riise Thorstad
- Bil: NG900 Turbo
- Sted: Gjøvik
Re: 9-3 går ikke ordentlig
Da spørs det nok om det stopper helt snart. Ja, er vel ca. levetid på pumpa det. Jeg skifta min på 450' så.
Må tanken ned for å skifte pumpe på 9-3 også, eller går det ann å komme til fra baksete?

Må tanken ned for å skifte pumpe på 9-3 også, eller går det ann å komme til fra baksete?
95 mod. Saab 900 Turbo
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Re: 9-3 går ikke ordentlig
Må nok ned med tanken der også.PetterT skrev:Da spørs det nok om det stopper helt snart. Ja, er vel ca. levetid på pumpa det. Jeg skifta min på 450' så.![]()
Må tanken ned for å skifte pumpe på 9-3 også, eller går det ann å komme til fra baksete?
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Re: 9-3 går ikke ordentlig
Om man ser bort i fra selve bensinen, så er jobben egentlig helt kurrantPetterT skrev:okei. Det er noe dritt.

Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: 9-3 går ikke ordentlig
prøvebytt plugger! både broren min og en kamerat av meg har hatt dette problemet. for første gang noensinne hadde jeg et tilfelle hvor bytte av plugger faktis gjorde susen og løste problemet helt! og husk riktige plugger!
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Re: 9-3 går ikke ordentlig
Når jeg tenker meg om oppførte min 9-5 seg slik da bensinpumpa gikk på siste verset. Gikk greit på vanlig kjøring men så fort man ga gass og den skulle få litt trykk begynte fuskingen. Gikk noen dager så begynte den å stoppe og så gikk sikringa på pumpa. Holder nok en knapp på pumpa, ja.
Koster komplett med armatur rundt 4500 hos Saab mens Speedparts og Meca m/flere har bare pumpa til rundt tusenlappen.
Edit: Ser også at Speedparts har komplett pumpe med armatur til 1590,-
Koster komplett med armatur rundt 4500 hos Saab mens Speedparts og Meca m/flere har bare pumpa til rundt tusenlappen.
Edit: Ser også at Speedparts har komplett pumpe med armatur til 1590,-
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
Re: 9-3 går ikke ordentlig
Gått mye med "tom" tank i det siste? Kaldt ute nå om natta i disse dager, kondensering er en mulighet.
Det skader ikke å prøve med kondensfjerner, billig forsøk iallefall, selv om det mulighens ikke hjelper
Det skader ikke å prøve med kondensfjerner, billig forsøk iallefall, selv om det mulighens ikke hjelper

- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.