Hei.
Har nå tatt av den slangen som går ifra dumpen og videre til røret som går inni luftfilter boksen.
Det ble veldig fin dump lyd, det jeg ville ha:)
Men lurer på om det tar noe skade å ikke ha den slangen på dumpen, er jo orginalt resirkulerende.
Orginal dump ventil NG 900
Moderator: Moderatorer
- Holger N1591
- 1,5 bar
- Innlegg: 369
- Registrert: 13 aug 2008, 21:16
- Medlemsnummer: N1591
- Navn: Holger Undlien
- Bil: toyota
- Sted: Melhus
Orginal dump ventil NG 900
Saab - The Most Intelligent Cars Ever Built...
x m95 9000 cse 2.3 Turbo
x m95 900 2.0 Turbo
x m85 9000 2.0 Turbo
x m85 9000 2,3 Turbo
x m95 9000 cse 2.3 Turbo
x m95 900 2.0 Turbo
x m85 9000 2.0 Turbo
x m85 9000 2,3 Turbo
- Haaka
- 2.0 bar
- Innlegg: 588
- Registrert: 16 des 2007, 05:50
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Re: Orginal dump ventil NG 900
Sålenge du har plugget hullet i innsugsrøret/slangen mellom filter og turbo,Holger skrev:Hei.
Har nå tatt av den slangen som går ifra dumpen og videre til røret som går inni luftfilter boksen.
Det ble veldig fin dump lyd, det jeg ville ha:)
Men lurer på om det tar noe skade å ikke ha den slangen på dumpen, er jo orginalt resirkulerende.
går det relativt greit....
Men jeg gir deg 2 uker (maks) før du blir mentalt syk av den lyden..


Personlig ble jeg noe overeksponert, og går selv idag i en lett psykose hver gang jeg hører lyden..

- Holger N1591
- 1,5 bar
- Innlegg: 369
- Registrert: 13 aug 2008, 21:16
- Medlemsnummer: N1591
- Navn: Holger Undlien
- Bil: toyota
- Sted: Melhus
Re: Orginal dump ventil NG 900
hehe, jeg likte den jeg:D Hører den jo ikke så veldig godt... Men tenkte på å sette noe i den slangen så den ble tett ja, vis det ikke har noe betydning da?:)
takk for svar
takk for svar
Saab - The Most Intelligent Cars Ever Built...
x m95 9000 cse 2.3 Turbo
x m95 900 2.0 Turbo
x m85 9000 2.0 Turbo
x m85 9000 2,3 Turbo
x m95 9000 cse 2.3 Turbo
x m95 900 2.0 Turbo
x m85 9000 2.0 Turbo
x m85 9000 2,3 Turbo
- Haaka
- 2.0 bar
- Innlegg: 588
- Registrert: 16 des 2007, 05:50
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Re: Orginal dump ventil NG 900
Øøø.. altså, ja, det har veldig stor betydning at den slangen er tett.. Falskluft blir ikke hovedproblemet i T5styringen, men falskluft kan være mer enn en ting... Målefeil og filterfeil...Holger skrev:Men tenkte på å sette noe i den slangen så den ble tett ja, vis det ikke har noe betydning da?:)
Du skader turboen om du lar ufiltrert luft inn i systemet. Samtidig kjører en standardmotor 2-5.000km (etter forhold) uten filter før du har totalhavari pga manglende kompresjon. Du sliper ned stempelringer til de effektivt kun ligger som spon i bunnpanna di og tetter sil og skjærer oljepumpa, og voila har du mye bais bare for en lyd du ikke har godt av alikevell


- Holger N1591
- 1,5 bar
- Innlegg: 369
- Registrert: 13 aug 2008, 21:16
- Medlemsnummer: N1591
- Navn: Holger Undlien
- Bil: toyota
- Sted: Melhus
Re: Orginal dump ventil NG 900
Jeg har jo tetta slangen da. Så det er ingen åpne slanger som ligger der.
Så det er ingen som er åpne, det går greit da?
Så det er ingen som er åpne, det går greit da?
Saab - The Most Intelligent Cars Ever Built...
x m95 9000 cse 2.3 Turbo
x m95 900 2.0 Turbo
x m85 9000 2.0 Turbo
x m85 9000 2,3 Turbo
x m95 9000 cse 2.3 Turbo
x m95 900 2.0 Turbo
x m85 9000 2.0 Turbo
x m85 9000 2,3 Turbo