Leste i Bentley i dag at og900 T16 fra 1991 og utover har en lampe som lyser når cruise controllen er koblet inn. Ladetrykket tvinges også ned til til laveste "sikre" (hva som er definert som sikkert husker jeg ikke, litt rask lesing) nivå så ikke automatikken skal lade som pokker automagisk..
Mitt spørsmål er, hvordan blir dette når man har bygget om en 1991 suger til T16. Magefølelsen min sier at alt skal være i skjønneste orden i og med at justeringen sitter i hardwaren (enten cruice controllen, apc eller et annet sted) og meteret kun har ei flashy lampe eller noe. Er det noen som har bil (med meter) fra 1991 eller nyere som kan fortelle meg litt om dette?
Kan også nevne at nevnte cruice kontroll plutselig sluttet å fungere da jeg skifter til mitt 89 turbospeedometer fra 91 sugermeteret, så jeg får ikke feilsøkt så mye nå, men det virket helt ok da jeg hadde den gående før (dro på opp til ca 1 bar, men så den ikke over på de få turene jeg hadde). Fulgte med ladetrykksmåleren i den forbindelse fordi jeg lurte på akkurat det der. Antar at det nye meteret hadde for mye dritt på kontakten bak på meteret, så det skal renses med elektrorens etterhvert!
og900 turbo cruise control
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
og900 turbo cruise control
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Re: og900 turbo cruise control
Automatikken som justerar ned ladetrykket ved bruk av cc, er rett og slett ein bryter som koplar ut strømmen til MV'en, slik at bilen kun går på glt. Dette er ein vacuumbryter, som kuttar strømmen når vacuumpumpa til cc'en suger.
Denne bryteren vil du nok ikkje ha sio du har suger i utgongspunktet.
Ska vera eit lite lys som lyser i dashen ved bruk ja.
Huska du å kobla ledningen til speedosignalet bakpå instrumentet då du monterte?
Denne bryteren vil du nok ikkje ha sio du har suger i utgongspunktet.
Ska vera eit lite lys som lyser i dashen ved bruk ja.
Huska du å kobla ledningen til speedosignalet bakpå instrumentet då du monterte?
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: og900 turbo cruise control
Takk for god informasjon!Skaten N671 skrev:Automatikken som justerar ned ladetrykket ved bruk av cc, er rett og slett ein bryter som koplar ut strømmen til MV'en, slik at bilen kun går på glt. Dette er ein vacuumbryter, som kuttar strømmen når vacuumpumpa til cc'en suger.
Denne bryteren vil du nok ikkje ha sio du har suger i utgongspunktet.
Ska vera eit lite lys som lyser i dashen ved bruk ja.
Huska du å kobla ledningen til speedosignalet bakpå instrumentet då du monterte?

Aldri sett noe til en sånn lampe, men det kan jeg leve med så lenge ccen virker igjen

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3