GunR skrev:Fillern! Akkurat det jeg trengte, enda et bensinmerke som suger.. og jeg som har fyllt statoil i 15år! Har tidligere klart å påvise klar tenningsbank på et par motorer som gikk på shellbensin. Det forsvant ved bytte til andre merker.. Har heldigvis nettopp skaffa meg Hydro-kort, håper alt er i orden med kvaliteten der da

Uansett, det viktigste er at det er enda en Saab som går som den skal!

Når det kommer til Hydro Texaco så er de en av de verste... Sammen med UnoX og Jet... Esso er og blir den beste bensin med tanke på høyt ladetrykk og lite tenningsbank.
Med min forrige motor som hadde moddet APC merket jeg det veldig godt.
Ladetrykk på de forskjellige bensinfabrikatene:
Hydro Texaco: peak 1.1bar stabilt på 0.9
UnoX: Peak på 1bar for så å gå drastisk tilbake til 0.6 pga tenningsbank!
Jet: Samme som UnoX omtrent
Statoil: Peak 1.2bar stabilt på ca 1bar. Tenningsbank på høyt turtall
Esso: Peak 1,6bar stabilt på ca 1.2-1.3bar uten antydning til tenningsbank
Alle disse tallene er med samme konfigurasjon på motor, uten å justere APC'en i mellom hver. Så da kan dere jo bedømme selv hva dere vil kjøre på. Det er ikke alltid det lønner seg å kjøre den billigste bensina for biler med trim.
Selvfølgelig så går det å kjøre alle fabrikatene med original bil, uten å merke så veldig stor forskjell, men for de med litt trykk i stressvifta så anbefales Esso av meg i hvertfall
