
Nå nærmer det seg slutten på prosjektet mitt med ny motor. Motoren ble montert i bilen for ei god stund tilbake og jeg dro på ferie i noen uker. Etter ferien har jeg klart å montere resten og få start på udyret

Jeg liker lyden det er helt klart!

Var på Toten i går for å se over mappet i boksen og allt så egentlig greit ut, noen justeringer i bensinmappet og turbotrykkmappet ble gjort. Så nå går bilen veldig fint. Den går faktisk like bra som den gamle motoren min


Så nå ser jeg fram til lange fine innkjøringsturer som bare fører til at bilen går bedre og bedre

Tusen takk til totens store sønn for all hjelp og støtte den siste tiden av byggingen! Uten den hjelpa hadde jeg stått her ennå uten ny motor

Oppskrift på motoren:
2.0 bunndel (Allt nytt av lager/pakninger, veiv og stempler/ringer.)
2.1/2.3 topp (matchportet eksosporter til grenrøret)
2.1 innsug
2.1 kamaksler
Spes grenrør
T04-19T turbo
3" eksos hele veien med en lyddemper.
Trionic 5.5 motorstyring fra en `96 900
Dette er en oppskrift som jeg kan anbefale på det sterkeste. Jeg er imponert over draget for å si det slik i forhold til den originale motoren.