LMM fra 9k -> 900?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Rambraut N1491
MAX BOOST
Innlegg: 2068
Registrert: 16 jun 2008, 14:50
Navn: Martin Rambraut
Bil: 2007 BMW 525da
Sted: Hovin i Gauldal

LMM fra 9k -> 900?

Legg inn av Rambraut N1491 » 15 jan 2009, 08:43

Hei.

Passer LMM'en fra en 9k 16V Turbo 88mod eller noe nyere over på en 84 mod T16 motor?

Martin
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: LMM fra 9k -> 900?

Legg inn av Tor N12 » 15 jan 2009, 11:11

Det ser du ved å sjekke de tre siste sifrene av Bosch-nummeret som står på den.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Rambraut N1491
MAX BOOST
Innlegg: 2068
Registrert: 16 jun 2008, 14:50
Navn: Martin Rambraut
Bil: 2007 BMW 525da
Sted: Hovin i Gauldal

Re: LMM fra 9k -> 900?

Legg inn av Rambraut N1491 » 15 jan 2009, 11:40

Tor N12 skrev:Det ser du ved å sjekke de tre siste sifrene av Bosch-nummeret som står på den.
aha!
Takk! 8)
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI

Brukeravatar
Rambraut N1491
MAX BOOST
Innlegg: 2068
Registrert: 16 jun 2008, 14:50
Navn: Martin Rambraut
Bil: 2007 BMW 525da
Sted: Hovin i Gauldal

Re: LMM fra 9k -> 900?

Legg inn av Rambraut N1491 » 17 jan 2009, 17:00

Så lenge 9k motoren jeg kjøpte er en 88mod så passer LMM'en 8)
Henter LMM ikveld, så jeg finner det ut da, update når jeg vet mer.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI

Brukeravatar
Rambraut N1491
MAX BOOST
Innlegg: 2068
Registrert: 16 jun 2008, 14:50
Navn: Martin Rambraut
Bil: 2007 BMW 525da
Sted: Hovin i Gauldal

Re: LMM fra 9k -> 900?

Legg inn av Rambraut N1491 » 18 jan 2009, 23:07

En LMM fra en 9k 88mod passer på en 84 mod T16 :)

Speedparts - luftmengdemålere
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: LMM fra 9k -> 900?

Legg inn av Ingvar N629 » 19 jan 2009, 11:15

Det passer fram til 89, da fikk bilene katalysator og LH2.4.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Rambraut N1491
MAX BOOST
Innlegg: 2068
Registrert: 16 jun 2008, 14:50
Navn: Martin Rambraut
Bil: 2007 BMW 525da
Sted: Hovin i Gauldal

Re: LMM fra 9k -> 900?

Legg inn av Rambraut N1491 » 19 jan 2009, 22:33

Ingvar N629 skrev:Det passer fram til 89, da fikk bilene katalysator og LH2.4.
Aha! Takk :)
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI

Svar