Som nevnt i tidligere innlegg fikk jeg Din Bil til å se over motoren i min 9-5 2,3t, og i rapportenstår det at ladetrykksregulator er limt fra før. Syns jeg har merket at motoreffekten varierer veldig. Ser også på turbo måleren at noen ganger går den rett opp på rødt, mens andre ganger vil den ikke legre opp enn midt på gult, og bilen kjennes daffere ut!
Kan ladetrykks regulatoren være årsaken og må den evt byttes?
Ladetrykks regulator
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 40
- Registrert: 15 mai 2008, 18:16
- Medlemsnummer: N1570
- Navn: Jon
- Bil: 2001 9-5 2,3t Estate automat
Ladetrykks regulator
kroogie N1570
2001 Saab 9-5 2,3t Estate
Gule Koni, Eibach
2001 Saab 9-5 2,3t Estate
Gule Koni, Eibach
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 40
- Registrert: 15 mai 2008, 18:16
- Medlemsnummer: N1570
- Navn: Jon
- Bil: 2001 9-5 2,3t Estate automat
Re: Ladetrykks regulator
Joho, da var det løst!! Kjekt eksperter på forumet!!kroogie N1570 skrev:Som nevnt i tidligere innlegg fikk jeg Din Bil til å se over motoren i min 9-5 2,3t, og i rapportenstår det at ladetrykksregulator er limt fra før. Syns jeg har merket at motoreffekten varierer veldig. Ser også på turbo måleren at noen ganger går den rett opp på rødt, mens andre ganger vil den ikke legre opp enn midt på gult, og bilen kjennes daffere ut!
Kan ladetrykks regulatoren være årsaken og må den evt byttes?
kroogie N1570
2001 Saab 9-5 2,3t Estate
Gule Koni, Eibach
2001 Saab 9-5 2,3t Estate
Gule Koni, Eibach
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Re: Ladetrykks regulator
Hva ble så løsningen?
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 40
- Registrert: 15 mai 2008, 18:16
- Medlemsnummer: N1570
- Navn: Jon
- Bil: 2001 9-5 2,3t Estate automat
Re: Ladetrykks regulator
Fikk hjelp av en av gutta på forumet til å se over motoren, viste seg at verkstedet som tidligere har tatt toppakningskifte på bilen har slurva seriøst. De hadde rett og slett ødelagt laddetrykksregulatoren og prøvd å lime den sammen. Attpåtil hadde de revet over en av slangene, flere fester og skruer mangla i motoren! Helt utrolig !! Utrolig nok hadde han som kikka over motoren en laddetrykksreulator liggende! Bilen var sprekere en noen gang etterpå, lukter fartsbot lang vei;-)Stalfa skrev:Hva ble så løsningen?
kroogie N1570
2001 Saab 9-5 2,3t Estate
Gule Koni, Eibach
2001 Saab 9-5 2,3t Estate
Gule Koni, Eibach