Kompresjon

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Petter_N261
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 179
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: 261
Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
Sted: Tønsberg

Kompresjon

Legg inn av Petter_N261 » 04 sep 2004, 08:41

Noen som vet kompresjonsforholdet i en 1994 900s uten turbo?
Petter
N261
2001 9-5 2.0T

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 04 sep 2004, 11:34

2,0i har 10,1:1 (B206i)
2,3i har 10,5:1 (B234i)
2,5i har 10,8:1 (B258i)
2,0T har 9,2:1 (B204L)

Alle tall fra Haynes Manual :wink:
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
Petter_N261
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 179
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: 261
Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
Sted: Tønsberg

Legg inn av Petter_N261 » 04 sep 2004, 21:49

Takker.

Antar at dette er i høyeste laget for å ettermontere turbo uten
å senke kompresjonen. På GIK turbo i Kongsberg sa de at den burde ned i 9.5:1 før det var mulig. Pokker.
Petter
N261
2001 9-5 2.0T

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 04 sep 2004, 22:50

Naei... Alt henger på hvor mye du skal lade. 0,6 bar skulle greit være mulig. Over det så er det litt mye med 10,1:1
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

ettermontere

Legg inn av Petter 900 T » 05 sep 2004, 09:40

Vil tro at det blir billigere totalt sett å kjøpe komplett motor/elektronikk fra sverige. Evt hel bil med skade.

Det du ikke trenger selger du videre!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Svar