Hei
Driver å vurderer å få gjort om litt på bensinsystemet, for så å øke turbotrykket et stykke.
Vurderer å sette på 3,3 bars bensintrykksregulator og 433cc dyser, for så å justere trykket til ca 1,2-1,4 bar.
Bilen er en 2000 modell og9-3 2.0t (154 hk) med speedparts steg 1.
Er dette brukbart eller vil jeg bare resultere i masse ettertenning og liknende?
			
									
									
						Bensinsystem
Moderator: Moderatorer
- Paradigm N558
 - MAX BOOST
 - Innlegg: 6955
 - Registrert: 03 jun 2005, 01:00
 - Medlemsnummer: 558
 - Navn: Robert
 - Bil: Ionic
 - Sted: Bodø
 
Re: Bensinsystem
Kjør på. monter hvaenn du vil, men husk å få SW som vet hva som står montert 
			
									
									2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
						2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
Re: Bensinsystem
Vil det si at jeg må til speedparts for å få de til å regristrere i SW at jeg har 3,3 bars regulator?
Skjønner det med dysene, men tenker først på trykkregulatoren
			
									
									
						Skjønner det med dysene, men tenker først på trykkregulatoren
- Peter
 - Overload!!!
 - Innlegg: 1357
 - Registrert: 07 apr 2006, 18:10
 - Medlemsnummer: 813
 - Navn: Peter Strandmoe
 - Bil: '01 9-3 Aero
 - Sted: Sandefjord
 
Re: Bensinsystem
Men du trenger da ikke høyere bensintrykk eller større dyser for å kjøre 1,2-1,4bar på de bilene.
			
									
									N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
						'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
Re: Bensinsystem
Er det ikke greit å sikre seg høyere trykk i bensinsystemet, sånn at man ihvertfall har nok bensin på lager når man trenger det?
Men det er trygt å kjøre på 1,2-1,4 uten å gjøre noe mer?
			
									
									
						Men det er trygt å kjøre på 1,2-1,4 uten å gjøre noe mer?
- Ingvar N629
 - MAX BOOST
 - Innlegg: 12871
 - Registrert: 14 mar 2006, 16:41
 - Medlemsnummer: 629
 - Navn: Ingvar Garåsen
 - Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
 - Sted: Rissa
 
Re: Bensinsystem
Du MÅ ha software som passer til ALL hardware. Å "oppgradere" i hytt og pine gir deg kun en ting; trøbbel. Du kan heller ikke bare "skru opp" ladetrykket, det må gjøres elektronisk. Det er ingen gammel 240 du har...  
  Du har uansett ikke turbo til å levere nok luft til de dysene du prater om.
EDIT: Dette hører forresten til i forumsdelen "Trimming".
			
									
									EDIT: Dette hører forresten til i forumsdelen "Trimming".
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
						M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan