Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo

Legg inn av Ingvar N629 » 20 mai 2009, 09:48

Protrim ja...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Forskjellige spørsmål om 9000 CSE 2,3 Turbo

Legg inn av Tor N12 » 20 mai 2009, 10:13

Protrim er vel forhåpentligvis Maptun, den gamle norske forhandleren til Maptun het i allefall Protrim.

Men å si at det går bra med 500nm og over 300 hester på en 9000 automat må vel være en sterk overdrivelse, ellers kan han i allefall ikke bruke mye av de kreftene ;) 270-80 hester og 400nm er nok såpass i grenseland det også at man skal være litt forsiktig med kassa.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Svar