Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
kalvin
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 54
- Registrert: 03 mai 2007, 20:10
- Sted: Øyer
Legg inn
av kalvin » 20 mai 2009, 06:41
Hei.
Jeg har en Saab 9000 2.3T 92mod. Jeg tenkte å sende inn styre enhet til speedparts så jeg får chip på denne.
Spørsmålet er om hvem av styre enhetene jeg må sende inn å hvilken info de trenger?? Den røde boksen som sitter ved torpedoveggen??
Er Bosch nummeret det som sitter på enheten inntil rødboksen??
Glad for kjappe svar da jeg tenkte å få sendt inn dette i dag
Mvh
Saab 9000CS 2,3T 92mod
VW Golf 1,8 90mod
Opel Omega 2,0i 93mod
-
Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Legg inn
av Paul N1176 » 20 mai 2009, 06:56
dette skal vel kanskje tas i trimforumet, men regner med det er dette du er ute etter:
http://www.speedparts.se/arkiv/anvisnin ... nt_anv.pdf
Ellers ville jeg ha ringt til SP for info...
Mvh
Paul K
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
-
kalvin
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 54
- Registrert: 03 mai 2007, 20:10
- Sted: Øyer
Legg inn
av kalvin » 20 mai 2009, 23:55
Så dette vil si att det er den røde boksen som sitter på samme sted å ser lik ut dette da eller??
Saab 9000CS 2,3T 92mod
VW Golf 1,8 90mod
Opel Omega 2,0i 93mod
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 21 mai 2009, 11:32
For det første, i dag er det søndag så du får ikke sendt inn noe som helst.
Den røde boksen du snakker om tror jeg må være en orginal trimboks fra Saab, i så fall har denne delenummer 137 008 603 påskrevet. Det vi si at du har 220hk fra før av, så det er ikke allverden å tjene på steg 1 trim i alle fall. Dette er en DI/APC-boks som styrer tenning og ladetrykk, mens den som står ved siden av er LH-jetronic boksen som styrer innsprøytningen. For å chippe biler med DI/APC er du nødt til å sende inn begge boksene, da det både må byttes brenslechip og justeres ladetrykk. Men som sagt, skal du ha steg 1 tjener du jo i praksis nesten ingenting på å chippe en bil med rødboks fra før.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 21 mai 2009, 12:33
Trimprat tas i trimforumet

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
kalvin
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 54
- Registrert: 03 mai 2007, 20:10
- Sted: Øyer
Legg inn
av kalvin » 21 mai 2009, 22:11
Har desverre ikke tilgang i trimforumet

Men bare ett siste spørsmål. Hva er grunnen til att jeg ikke får mer trykk enn 0,9? Jeg driver å total overhaler motoren nå å ønsker att det skal fungere litt bedre enn originalt så noe må enn da kunne gjøre for å få rundt 250hk?

Filter og 3" eksos er på plass.
Saab 9000CS 2,3T 92mod
VW Golf 1,8 90mod
Opel Omega 2,0i 93mod
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 21 mai 2009, 22:32
Da får du melde deg inn

Låser.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan