Turbo 16/8????
Moderator: Moderatorer
Turbo 16/8????
Skal kjøpe en saab 900 turbo fra 1985. Hvordan ser jeg om det er en t8 eller en t16?
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Somsagt i tidligare innlegg. T8 er 145hk eller 155hk (med Intercooler er det 155hk)Verdens beste bil=Saab skrev:Hva er egentlig forskjellene på motorene bortsett fra 8 og 16 ventiler? Hvilken er best?
Ser bra ut den motoren der mye godt!
Alle T16 har intercooler (utanom 900 S, lavtrykksturbo), og ein M85 har 175hk. Etter M88 fikk du T16 som både 145 (lavtrykksturbo, fysste året med denne er vel M91), 160, 165, 175 og 185hk.
I tillegg til det Mortimer skreiv, og la ved bilde av, er det som regel eit 16-valve merkje på bakluka på T16-bilane. Men sjekk i motorrom for sikkerheitsskuld. Er det ein t16 skal toppdekselet (det svarte) sjå slik ut som på bildet. T8 har ikkje det skråstillte svarte dekselet, det er metallfaga, og det står berre SAAB.
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt: