O-ringen skulle sitte i et spor i enden av røret fant jeg ut.
Monterte begge o-ringene, skrudde fast det ene røret, men det andre ville ikke treffe gjengene

Ikke så rart med tanke på at det måtte presses ned og bak, samtidig som muttra måtte skrues på. Løsningen var 3 stk. hender, og jeg måtte hente inn litt hjelp. MEN det var ikke speisielt god plass der nedi.. endte opp med at muttra ble skrudd skeivt nedi, og derfor nye gjenger
Skrudde alt ihop og tok bilen i bruk. Etter et par kjøreturer fant jeg ut at det skeivskrudde røret var tett, mens det som tilsynelatende gikk problemfritt ikke var så veldig tett likevel. Kanskje o-ringen hadde løsnet da jeg skrudde fast røret?
OK, av med alt igjen; hjul, innerskjerm, reimer og strammere, olje og kj.væske tappet ut, løsne servopumpe og dynamo, av med øvre motorfeste og festet til dette. NÅ kunne jeg løsne på røret som ikke ble tett uten å først løsne på det som faktisk ble tett (bra setningsoppbygging

)
O-ringen var kaputski, fant en ny som selvfølgelig var akkurat for stor. Skar av en liten bit og limte den, voilà - den passet.
Skrudde også av sensoren som sitter der (siden denne også lekker). Klasket på en o-ring og monterte alt ihop igjen.
Slik ser det ut etter å ha gjort 2 forsøk på å tette rørene
Hvorfor blir det ikke tett?

Og skal det være noen tetning på sensoren forutenom skiva som sitter fast i den?