Mer info på: http://www1.nyteknik.se/art/36404
Jo mer som kan redde fabrikken jo bedre, bare dette ikke blir et tapssluk det også og enda mer vann på møllen for GM...
F?rste milj?bil fra SAAB...
Moderator: Moderatorer
Når bilen går på etanol har den 180 hk !!, og på bensin 150. Det som er intresant er hva som skjer med avgjiftene i Norge. Hvis man får en 2,0t billigere fordi man kan kjøre den på etanol og få 30 hk mere ut av motoren er dette et bra konsept !!. Men kjenner jeg myndighetene rett må vi vel betale toll for 180hk og for det meste kjøre med 150hk for etanol pumper finnes det ikke mange av her i landet
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-03 9-5 2,0t
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Korrekt.Øyvind skrev:Når bilen går på etanol har den 180 hk !!, og på bensin 150. Det som er intresant er hva som skjer med avgjiftene i Norge. Hvis man får en 2,0t billigere fordi man kan kjøre den på etanol og få 30 hk mere ut av motoren er dette et bra konsept !!. Men kjenner jeg myndighetene rett må vi vel betale toll for 180hk og for det meste kjøre med 150hk for etanol pumper finnes det ikke mange av her i landet
Då får vi sjå kor mykje miljøsnakket til politikarane såpelar inn. Du ser også den hybirdbilen til Toyota, med el.motor og bensinmotor, bilen brukar ein halvliter eller so på mila, men avgiftsreduksjon er det ikkje snakk om... Der er det slik at den Hybirdbilen er for spesiellt intereserte, og det fryktar eg vert med 9-5en også.
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Første miljøbil er det vel ikke, men rimelig i drift nå så
mye billig sprit som er i omløp etter metanolsaken.
Totakterne går jo på parafin hvis en kjører dem varme på
bensin først. Har forresten også sett en propandrevet 9-5
i Sverige.
mye billig sprit som er i omløp etter metanolsaken.
Totakterne går jo på parafin hvis en kjører dem varme på
bensin først. Har forresten også sett en propandrevet 9-5
i Sverige.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt: