Hjullager
Moderator: Moderatorer
- Trond N47
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Byttet framhjulslager på min og900 86 mod uten presse. Banket det forsiktig ut med hammer og en stor kopp såvidt jeg husker. Putt det nye lageret i fryseren en dag før montering. Ta det rett fra fryseren til montering så kommer det lett på plass. Ta vare på de gamle lagrene,
ringene er perfekte til å dunke ut lageret på den andre siden når den tid kommer.
Pakk i godt med hjullagerfett og dra til med momentnøkkel. Lykke til!
ringene er perfekte til å dunke ut lageret på den andre siden når den tid kommer.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
ikke ta sikte på å klare a banke det ut selv. det går selvfølgelig noen ganger da. mener bare at du ikke burde ha en viktig ting som du må gjøre dagen etterpå, og tar sikte på å banke den ut. snakker erfaring
heldigvis har jeg kompiser på saab:=)

1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
Et meget viktig verktøy er som TrondN47 sier er en gammel ytter-ring til å dunke ut lageret med, kapp den over med vinkelsliper først slik at den fjærer, da kan du banke ut lageret med denne og lett få den ut igjen etterpåTrond N47 skrev:Byttet framhjulslager på min og900 86 mod uten presse. Banket det forsiktig ut med hammer og en stor kopp såvidt jeg husker. Putt det nye lageret i fryseren en dag før montering. Ta det rett fra fryseren til montering så kommer det lett på plass. Ta vare på de gamle lagrene,