Bilen min drikker vann som en kamel. Det har skjedd plutselig også, for jeg har fulgt med på kjølevæskenivået. Plutselig en dag var ekspansjonstanken tom, og da jeg fylte fylte jeg på godt over 3 liter(!). Og jeg hadde ikke kjørt mye før jeg måtte fylle på igjen. Jeg så etter en dam under bilen, men fant ingen. Siden det ville blitt for dumt å bruke en dunk med kjøleveske til dagen, fylte jeg bare vann siden jeg jo tross alt skal få fiksa dette her. Og typisk at det skulle bli frost om nettene, slik at jeg ikke får brukt bilen på jobb.

Så tenkte jeg at jeg skulle sjekke om jeg fant noen lekkasje når motoren var varm og det var trykk på systemet. Men det var lite å spore da også. Jeg så en del drypping, men det så ut til å komme fra en gummislange som bare hang ned fra nedre del av torpedoveggen. Vannet var også kalt, selv om motoren var varm, så jeg antok at det var avrenningen fra airconditionanlegget. Med mindre jeg tar feil her aner jeg altså ikke hvor alt vannet blir av i bilen.
Så en del andre ting jeg har merket meg. Ca. hvor lenge går motoren på tomgang før radiatorvifta skrur seg på? Radiatorvifta har fungert helt fint tidligere, men nå ser det ikke ut til at den skrur seg på lengre.

Jeg mistenker at alt dette henger sammen på en eller annen måte, men jeg evner ikke å finne ut av det. Har noen noen idéer?