Jeg lurer på om noen har noe forslag til hva det kan være med 9-5'n min.
Jeg tok 4hjulskontroll i mars etter at jeg hadde byttet foringer og noen bærekuler, fikk justert alt bortsett fra cambervinkelen på ene forhjulet innenfor spec. Camberen ble ikke gjort noe med da mekanikeren mente de aldri pleide å gjøre noe med den selvom den var litt ute. Ikke veldig mye da, så jeg tenkte at det går vel bra. Når jeg kjørte la jeg merke til at rattet ble sittende litt skakt mot høyre, jeg var veldig nøye med å få dette rett under kontrollen. Bilen føles veldig ustabil og endrer retning veldig hvis det er sporete veg. Jeg har sjekket alle felgene og disse er noenlunde rette. Dekka har noe slitasje men jeg hadde ikke tenkt å bytte disse før til neste år. Jeg har byttet om dekk fra foran til bak, uten noen forbedring.
Det som virkelig forvirrer meg er at problemet er helt borte på sommeren, da er rattet helt rett og bilen går snorrett uten antydning til sporing.
Vinterdekk og felg er orginale SAAB BBS 7 spoke design 97 6,5x16 sitter orginalt på 9-3 husker ikke et, kanskje det er dette som gjør problemet. 205/55 R16 dekk.
Sommerdekk og felg er oz superleggera 18x8 med 35et mener jeg å huske. 225/45 R18 dekk.
Uansett yntes jeg jeg burde ha merket det på sommerdekkene også.
Forslag folkens