hvilken farge er det p? bilen min?
Moderator: Moderatorer
hvilken farge er det på bilen min?
hei! jeg har en 1990mod 900, den er kvit og lakken heter sirius kvit, og lakk nummeret er 153b. men er det noen som vet hva lakken har som RAL eller NCS kode?..må ha det for skal kjøpe lakk på en byggevareforetning med bra priser 

- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Sjekk her:
http://www.sxcolor.info/scripts/colorin ... licensed=1
ellers er det då å stikke innom eit bilverksted å forhøyre seg litt om en har slikt i nærheita.
http://www.sxcolor.info/scripts/colorin ... licensed=1
ellers er det då å stikke innom eit bilverksted å forhøyre seg litt om en har slikt i nærheita.
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt:
Denne lakken får du ikke blandet på hos en fargehandel på noen koder. Kanskje ganske likt, men da ut fra øyemål. Den eneste fargen som ligger inne på blandemaskiner som har noe med saab å gjøre er saab-scania grå. Jeg har sett igjennom hele maskina vår...
Det beste er å plukke av en bit som det er farge på, og dra et sted hvor de har fargemåler, og få målt den opp. Men det er ikke alltid at hvitfarger blir helt like som prøven....så gjør oppstryksprøver, og fargen kan justeres etter at den er blandet også.
Er det metallic eller tilsvarende får du ikke lager den der.
Det beste er å plukke av en bit som det er farge på, og dra et sted hvor de har fargemåler, og få målt den opp. Men det er ikke alltid at hvitfarger blir helt like som prøven....så gjør oppstryksprøver, og fargen kan justeres etter at den er blandet også.
Er det metallic eller tilsvarende får du ikke lager den der.
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Sted: oslo
- Kontakt:
Hvis du drar til en skikkelig fargehandel får du blannet lakk på boks ut i fra SAAB fargekoden. Det finnes også tabeller der man kan ta ut nermeste farge som er ferdigblannet ut fra SAAB fargekoden.
Det finnes garantert ikke RAL fargekode på billakken, da dette er en meget begrenset serie. Men NCS vil jo ha lik fargetone i sine koder, men angir ikke effekter som glans og metallic. Ettersom du har hvit bil er det nok mulig å blanne en NCS og styre glans og andre efekter ut fra valg av base.
Det finnes garantert ikke RAL fargekode på billakken, da dette er en meget begrenset serie. Men NCS vil jo ha lik fargetone i sine koder, men angir ikke effekter som glans og metallic. Ettersom du har hvit bil er det nok mulig å blanne en NCS og styre glans og andre efekter ut fra valg av base.
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-03 9-5 2,0t
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen