Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Doc'en N1586
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 93
- Registrert: 07 okt 2008, 08:25
- Medlemsnummer: N1586
- Bil: Saab 93 Aero 02
Legg inn
av Doc'en N1586 » 18 mai 2010, 07:58
Hei hei saabfolk. Er det noen her inne som kan k-jetronic som er intr i og hjelpe en saab kammerat i nød rundt om bergensområdet ? Betaler selvfølgelig for hjelpen ! Er helt Blank, og kommer ingen vei.
PM meg eller skriv her i posten hvis noen er intr i og hjelpe meg
Bilen det gjelder er en saab 900 og 8V 2.0 T
Saab 93 Aero - 02
-
Atzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Legg inn
av Atzz » 18 mai 2010, 13:15
Årsmodell?
Hva er det du plages med? Kanskje noen som er plassert litt lengre unna kan gi deg noen nyttige tips

-
Doc'en N1586
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 93
- Registrert: 07 okt 2008, 08:25
- Medlemsnummer: N1586
- Bil: Saab 93 Aero 02
Legg inn
av Doc'en N1586 » 18 mai 2010, 22:45
Nei har hatt oppe en tråd før om dette, men kom ikke noe vei da, kom liksom opp igjen de samme tingene det kunne være osv, men alle de har vært prøvd ut.
Får rett og slett ikke start, det kommer bensin fram i k-jeten men ikke ut i dysene :/
Årsmodellen er 1986 =)
Saab 93 Aero - 02
-
Atzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Legg inn
av Atzz » 18 mai 2010, 23:24
Du er 110% sikker på at den ikke suger falskluft noen plasser mellom bensinfordeleren og topp? Ikke noe løse slanger eller noe som er feilplassert?
Når jeg leser i den andre tråden (
viewtopic.php?f=12&t=28679&start=0 )
Men nå er den slik at vær gang jeg latt bilen stå en god stund, og så prøver og kinne, så kommer den NESTEN, men så dør det ut i bare vanlig kinning igjen.
Dette skjedde med meg også en gang, jeg hadde tatt slangen til veivhusventilasjon av spjeldhuset (på 900i, er vel ikke plassert der på T8) og da kom den NESTEN, før den døde i kinninga.
Kunne du tatt et (evt. flere) bilder av motorrommet?
-
Doc'en N1586
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 93
- Registrert: 07 okt 2008, 08:25
- Medlemsnummer: N1586
- Bil: Saab 93 Aero 02
Legg inn
av Doc'en N1586 » 18 mai 2010, 23:48
Okei, jeg skal få tatt noen flere bilder imorgen jeg ! er ganske sikker på at det ikke er falsk luft. Hvis jeg løfter spjeldet manuelt så fyrer den som bare det. er bare det at den ikke vil "trekkes" opp av seg selv på en måte, føler jeg har gått over ting 1000 ganger, men kan jo også være at jeg har oversett en liten fille ting også !
Saab 93 Aero - 02
-
Atzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Legg inn
av Atzz » 19 mai 2010, 00:06
Det at den fyrer når du selv løfter platen tyder jo på at den ikke klarer å gjøre dette selv. Og jeg er av typen som mener at ALT har en grunn/forklaring

-
Doc'en N1586
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 93
- Registrert: 07 okt 2008, 08:25
- Medlemsnummer: N1586
- Bil: Saab 93 Aero 02
Legg inn
av Doc'en N1586 » 19 mai 2010, 00:36
Hehe ja jeg er med deg på den med alt har en grunn osv ! er så utrolig frustrerende og ha en bil i garasjen som er godkjent, og så strøken som mitt eksemplar, men den den kan ikke kjøres pga "bagatell" .
Jeg skal ta også måle systemtrykket og dette snart. det må finnes en forklaring på dette problemet. men som jeg har forstått er det vis et reint H****** og feilsøke på k-jetronic....
Saab 93 Aero - 02