Bytta turbo på min M88 9000 2.0 Turbo i vinter, men plages med at den lader litt lite. Har en anelse at det kan være WG-staget som er feiljustert. Men når jeg drar ut sikringen til APC så lader den ca. 0.3-0.4, altså litt inn i det gule feltet på det originale trykkmåleren. Med APC sikringen i så lader den litt over halveis på gulefeltet som i mine øyne ikke er nok. I tillegg synes jeg den lader litt seint, må over 3000/rpm før det flytter seg, men det flytter heller ikke allverden på seg.. Kan legge til at jeg har rødboks.. Så i dag trakk jeg ut slangen fra MV som går til WG for å se hva slags trykk jeg fikk, og da lada den akkurat opp til der det røde feltet begynner, og da gikk det bra!
lite turbo trykk M88 9000T
Moderator: Moderatorer
lite turbo trykk M88 9000T
Hei.
Bytta turbo på min M88 9000 2.0 Turbo i vinter, men plages med at den lader litt lite. Har en anelse at det kan være WG-staget som er feiljustert. Men når jeg drar ut sikringen til APC så lader den ca. 0.3-0.4, altså litt inn i det gule feltet på det originale trykkmåleren. Med APC sikringen i så lader den litt over halveis på gulefeltet som i mine øyne ikke er nok. I tillegg synes jeg den lader litt seint, må over 3000/rpm før det flytter seg, men det flytter heller ikke allverden på seg.. Kan legge til at jeg har rødboks.. Så i dag trakk jeg ut slangen fra MV som går til WG for å se hva slags trykk jeg fikk, og da lada den akkurat opp til der det røde feltet begynner, og da gikk det bra!
Men synes at den lader UTROLIG seint, var vel fra 4000/rpm og opp den fikk skikkelig trykk, før det er det lite som skjer. Så, min jobb nå er å nappe ut apc sikring og ta en 13mm fastnøkkel for å korte inn staget på WG for å få høyere GLT? Eller er det noe annet som er galt? MVH Vegard
Bytta turbo på min M88 9000 2.0 Turbo i vinter, men plages med at den lader litt lite. Har en anelse at det kan være WG-staget som er feiljustert. Men når jeg drar ut sikringen til APC så lader den ca. 0.3-0.4, altså litt inn i det gule feltet på det originale trykkmåleren. Med APC sikringen i så lader den litt over halveis på gulefeltet som i mine øyne ikke er nok. I tillegg synes jeg den lader litt seint, må over 3000/rpm før det flytter seg, men det flytter heller ikke allverden på seg.. Kan legge til at jeg har rødboks.. Så i dag trakk jeg ut slangen fra MV som går til WG for å se hva slags trykk jeg fikk, og da lada den akkurat opp til der det røde feltet begynner, og da gikk det bra!
SAAB 900i 16V `92 OG
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: lite turbo trykk M88 9000T
Har du kontrollert ladetrykket med en gradert måler? Det første jeg ville gjort var å målt det ordentlig, det er vanskelig å måle ut fra den originale gul/rød-skalaen.. Det skal vel være 0,4 i grunnladetrykk på din, og makstrykket skal vel være på 0,85 originalt(?) Jeg er litt usikker på hvor mye ladetrykk på 9000 økes med den røde boksen, men det er nok noen som vet det her 
Re: lite turbo trykk M88 9000T
Har dessverre ikke sjekka trykket med en gradert måler, mye stress for å få plugga inn ein slik måler?
SAAB 900i 16V `92 OG
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: lite turbo trykk M88 9000T
Nei, det er ikke mye stress. Det er jo bare å få koblet en vakuumslange fra måleren og innpå en av vakuumslangene på innsuget. Uten gradert måler vet du jo ikke hvor mye ladetrykk du har, og kan heller ikke få justert nytt grunnladetrykk korrekt.
Men om det viser seg at GLT er for lavt, kan du prøve å justere på wg som du sier.
Men om det viser seg at GLT er for lavt, kan du prøve å justere på wg som du sier.
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Re: lite turbo trykk M88 9000T
rødboksen på 9000 ska lada 0.9 og 0.85 på og900.
min lade o.9 og den boksen komme fra 9000
min lade o.9 og den boksen komme fra 9000
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
