heisann lurer på hvordan det var å sjekke magnetventilen jeg jeg kan suge luft imellom 2 av de tre stussene på mv
husker ikke hvordan dette var igjen
mvh espen
sjekke magnetventil
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 237
- Registrert: 12 sep 2008, 16:12
- Navn: Espen Reggestad
- Bil: Saab 9000cs 2.3 turbo 96mod
- Sted: Holmestrand
- Holger N1591
- 1,5 bar
- Innlegg: 369
- Registrert: 13 aug 2008, 21:16
- Medlemsnummer: N1591
- Navn: Holger Undlien
- Bil: toyota
- Sted: Melhus
Re: sjekke magnetventil
Blåse inn den øverste, så skal det komme ut i midten. Rett meg om det ble feil. 

Saab - The Most Intelligent Cars Ever Built...
x m95 9000 cse 2.3 Turbo
x m95 900 2.0 Turbo
x m85 9000 2.0 Turbo
x m85 9000 2,3 Turbo
x m95 9000 cse 2.3 Turbo
x m95 900 2.0 Turbo
x m85 9000 2.0 Turbo
x m85 9000 2,3 Turbo
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: sjekke magnetventil
Du kan i tillegg ohme ventilen, nå skriver du jo ikke biltype/årsmodell, men snakker vi om T5 så skal du ha 3 +/-1 ohm mellom pinne 1 og 2 og mellom 2 og 3 på frakobla ventil. Mellom pinne 2 på kontakta og jord skal det være 12V med tenninga på. Du kan også måle opp drivsteget på selve boksen, har glemt pinnenr og verdier men det ligger en FAQ på STCS; "mäta drivsteg" eller noe sånt.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- john n04
- 2.0 bar
- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
- Kontakt:
Re: sjekke magnetventil
Husk at blåsemetoden ikke er noen sikker metode å teste t5 ventilen, siden denne ikke er fjærbelastet.
Sansynligheten er meget stor for at du kan blåse gjennom. Skal du teste med blåsemetoden, så blås når den er elektrisk tilkoblet, og bilen er igang. Da er ventilen spenningssatt, og du vil få et korrekt resultat.
Sansynligheten er meget stor for at du kan blåse gjennom. Skal du teste med blåsemetoden, så blås når den er elektrisk tilkoblet, og bilen er igang. Da er ventilen spenningssatt, og du vil få et korrekt resultat.
lawicel CanUsb, og Tech2!