ta ut spedometeret p? dashbordet, kan noen forklare? haster.

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
hvallis

ta ut spedometeret på dashbordet, kan noen forklare? haster.

Legg inn av hvallis » 21 nov 2004, 15:21

Hei kan noen forklare enkelt hvordan man får ut glasset forran speedometeret på en og 900? skal skifte til hvite speedometerskiver og for bensin og turtallsmålerene.
kan noen hjelpe meg? haster? :)

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 21 nov 2004, 17:27

har du greid å få ut dn der boksen med speedometeret inni og glasset foran? i så fall må du bare røske av glasset, det gjorde ihvertfall jeg. men vær forsiktig, så du ikke knekker det utenom gjerne litt på kantene.

dersom du ikke har fått dette ut; det må du gjøre, jeg fikk det iallfall ikke til på noen annen måte. det gjør du slik: det "panelet" i plast som går fra midt på dashbordet skal av. du må først ta av rattet. så for å få ut panelet må alle ledninger/slanger/rør kobles fra inni der. disse kommer du greit til hved å ta ut dekselet for høyttaleren oppå dashbordet.. husk å merk dem før du røsker dem ut! :) husk å løsne slangen til speedometeret, og vær forsiktig me datakort-kontaktene bak der. så kan du greit skrue ut 4 skruer på sidene av glasset, som holder boksen med målerne. da har du med boksen med glass på.. så knakk jeg forsiktig glasset av, uten å få sprekker på andre steder enn på sidene, noe som ikke viste da jeg limte glasset på plass ijen.

går ut fra at du vet hvordan du må gjøre for å få nålene av og på slik at de virker like fint etterpå..

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 21 nov 2004, 17:58

du trenger ikke å ødelegge no glass, du kan skru ut instrumentene ved å løsne det du finner av skruer på baksiden av huset de sitter i. Selvfølgelig må du jo ha det ut først da...
Ellers er det bare å følge forklaringa over.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 22 nov 2004, 14:29

oisann! :oops: takk rune. jeg knakk av glasset, men nå kom jeg på at det var jo fordi jeg ville lakkere det svarte dekselet mellom målerne, det inni boksen.

Svar