Mellomservice på 9-5

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
savicevic
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk

Mellomservice på 9-5

Legg inn av savicevic » 31 okt 2010, 14:37

Jeg har en saab 9-5 est 2007 2,3 l biopower. Hadde stor service, dvs 60 000 km-service for ca et år siden. Nå har jeg fått opp melding i sid om at det er tid for ny service, ettersom jeg kun har kjørt ca 12 000 km siden sist service dreier dette seg altså om en mindre, mellomservice.

Er det noen som vet hva som inngår i en slik mellomservice. Er det egentlig noe mer enn oljeskift? Jeg har nemlig undersøkt litt priser, Saab på Skøyen skal ha 2700 kr for denne servicen, mens Saab i Årjang (Sverige) skal ha 2200 kr. Jeg ringte også Autoelite i Oslo, og de skal ha 1500 kr, samtidig som de sier at denne mellomservicen kun er oljeskift. Ettersom det er såpass stor prisforskjell må det vel ligge noe mer arbeid i det de gjør på Skøyen, versus Autoelite.

På den ene siden har jeg ikke lyst til å bruke mer penger på en service enn nødvendig, på den andre siden ønsker jeg å foreta en skikkelig service som foreskrevet av Saab, så spørsmålet er hvor jeg skal ta denne servicen.

Brukeravatar
Morten S.
MAX BOOST
Medlemsnummer: N1507
Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
Sted: Vestfold
Kontakt:

Re: Mellomservice på 9-5

Legg inn av Morten S. » 31 okt 2010, 17:57

Har du serviceheftet? Isåfall så står det der hva de forskjellige servicene består av.
"Alt" fra totakt til turbo

Svar