Gl?dende turbo!!
Moderator: Moderatorer
Det er vel ikke farlig med glødene turbo. Men som sagt før, er det lurt å la motoren gå slik at turbo'n får olje.
Det er jo utrolig stilig med glødene turbo!
Veit at Angry på forumet her "stekte" pøser på sin, smakte ekstra godt med pølser varmet på SAAB turbo + kalde pils!


Det er jo utrolig stilig med glødene turbo!





Saab 9000CSE 2,3T "Aero" 
Saab 900 giriffin
Fikser det meste med øl og en skrutrekker!

Saab 900 giriffin
Fikser det meste med øl og en skrutrekker!
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Innlegg: 666
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
9000tic skrev:Du kan trygt sette på 3" frontrør uten at det gir noen store utslag iht motorstyring. Det vil fungere bedre enn det gjør nå, og det vil bli bedre flow. Må også nevne at det i utgangspunktet er fy, fy og stramme på WG staget.![]()
Hvorfor er d fy fy å stramme WG staget ??


Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
http://www.garaget.org/?car=80395
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 549
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Sted: Alta, Finnmark
Kom på noe her.... T28-turboen hadde større "høl" enn hullet på 2,5" -røret, noe som gjorde at man måtte bruke adapter for å kunne bruke original frontrør. Mitt nye 3"'ers framrør måtte utvides og sveises fast i kransen som egentlig hører til snurra... Dette gjør at når eksosen går ut, så har den fri passasje.. absolutt ingen hindringer i veien, annet enn diameteren på frontrøret... og bøyen daArntR N315 skrev:Jeg satte 3" pluss at jeg fjernet originaladapter og sveiste på adapteret som fulgte med turboen (T28BB)... (komplett 3" ferrita m/racekat og 4" enderør9000tic skrev:Noen som har satt på 3" anlegg og tuta og kjørt etterpå uten å gjøre noe med motor styringer?)
Før adapteret kom på plass, "slo" turboen seg inn først ved ca. 1500 omdreininger..
Etter at eksosen fikk mer "fri" passasje, har jeg et vanvittig pådrag fra ca. 1000-1100 omdreininger.. Noe jeg merket var ganske "daff" før.. nå spinner jeg bare...Ikke morsomt for dekka.. men høyrefoten har klart seg utmerket å tilvenne forskjellen..
En annen ting var at turboen "kutta" rundt 4500-5000 rpm, ved noen anledninger... hvorpå jeg nok bør justere ladetrykket noe ned....
I tillegg jobber turboen lettere, noe som gir økt levetid?? Samt at bensinforbruket gikk noe ned... ifølge Sid'en da..
Angrer jeg på å bytte til 3"?? Nei!!!

Det er vel dette som gjør at turboen slår inn tidligere... og ikke full så varm turbo heller:D
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)