Tenningslås og girspak etter innbrudd

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Re: Tenningslås og girspak etter innbrudd

Legg inn av ottorasmussen N242 » 18 jan 2011, 20:23

Tanken min var at kjeltringen kanskje ikke er helt i støtet etter å ha fått høre alarmen på 120 db utløst 20 cm fra ørene.
Han vil nok ikke prøve seg en gang til etter noe slikt.
Kina-alarmene har i tillegg muligheter for varsling på sms.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

willmasta
Innlegg: 16
Registrert: 09 sep 2008, 19:53
Bil: Saab 900 1985
Sted: Oslo

Re: Tenningslås og girspak etter innbrudd

Legg inn av willmasta » 18 jan 2011, 20:46

Tenker det hadde vært genialt å koble tuten sammen bremselyset med en skjult bryter. Hvis du ikke vet bedre vil da tuten ule hver gang tjuvraddene bremser :D Hvis ikke det gir noia veit ikke jeg....

willmasta
Innlegg: 16
Registrert: 09 sep 2008, 19:53
Bil: Saab 900 1985
Sted: Oslo

Re: Tenningslås og girspak etter innbrudd

Legg inn av willmasta » 18 jan 2011, 20:54

Giret er forøvrig ikke lenger låsbart i revers med nøkkel.

Atzz
Overload!!!
Innlegg: 1367
Registrert: 28 okt 2009, 08:34
Medlemsnummer: N1868
Navn: Sigve
Bil: Saab 9000 Aero
Sted: Bodø

Re: Tenningslås og girspak etter innbrudd

Legg inn av Atzz » 19 jan 2011, 11:46

EdHunter N815 skrev:Et annet fint triks er å montere en godt gjemt bryter som kutter spenningen til bensinpumperelèet.

Hm, den var ikke dum, må vurdere når jeg begynner å rote med å få LH-sprut på bilen....


willmasta skrev:Giret er forøvrig ikke lenger låsbart i revers med nøkkel.
Det er nok noe deler nedider som har tatt kveld, da kan du skaffe nye og skifte disse, eller skifte hele greia.

heihei
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 39
Registrert: 07 okt 2009, 19:52

Re: Tenningslås og girspak etter innbrudd

Legg inn av heihei » 19 jan 2011, 15:17

Er ikke en vanlig rattlås fra Biltema effektivt?

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Tenningslås og girspak etter innbrudd

Legg inn av EdHunter N815 » 19 jan 2011, 21:52

Paradigm N558 skrev:Men nå selger mange tvilsomme side GPS-jammere også da... og det er ikke spesielt dyrt heller, 4-500 kr.
Jeg setter 2,50 og en bugg på at den typen biltyver som stjeler en og900 ikke har den ringeste anelse om hva en GPS-jammer er, har disse karene 500kr til disposisjon så går ferden raka vegen til nærmeste heroindealer... Uansett så ville vel de færreste trodd at en slik bil har tracker. :D
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

willmasta
Innlegg: 16
Registrert: 09 sep 2008, 19:53
Bil: Saab 900 1985
Sted: Oslo

Re: Tenningslås og girspak etter innbrudd

Legg inn av willmasta » 20 jan 2011, 00:35

Har kjørt på med rattlås fra Torshov. Og fant akkurat en rattlås som sender meldinger til en mdfølgende personsøker samt gir 130 desibel ved "trykkforandringer" i kupeen. 2450kr. Kanskje noe å lure på det der ..

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: Tenningslås og girspak etter innbrudd

Legg inn av Andreas N1194 » 20 jan 2011, 08:24

ottorasmussen N242 skrev:Tanken min var at kjeltringen kanskje ikke er helt i støtet etter å ha fått høre alarmen på 120 db utløst 20 cm fra ørene.
Han vil nok ikke prøve seg en gang til etter noe slikt.
Kina-alarmene har i tillegg muligheter for varsling på sms.
Så mange ganger som jeg har bannet over at alarmen min bærer seg litt når jeg kobler av og på batteriet i min og900, så gikk jeg vekk fra ideen med å ha 120 dB i nakkestøtta, da sannsynligheten for at den går av når du ikke ønsker dette er tilstede, og du kun trenger en runde for å redusere hørselen ;)

Men tilbake til topic, selv kjører jeg med alarm (startsperre moddet til å gå på bensinpumpa), rattlås, og en egen bryter som går til innslaget på starteren, samt GPS-tracker. Satser på at det holder 8)
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Svar