Tanken min var at kjeltringen kanskje ikke er helt i støtet etter å ha fått høre alarmen på 120 db utløst 20 cm fra ørene.
Han vil nok ikke prøve seg en gang til etter noe slikt.
Kina-alarmene har i tillegg muligheter for varsling på sms.
Tenningslås og girspak etter innbrudd
Moderator: Moderatorer
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Re: Tenningslås og girspak etter innbrudd
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Tenker det hadde vært genialt å koble tuten sammen bremselyset med en skjult bryter. Hvis du ikke vet bedre vil da tuten ule hver gang tjuvraddene bremser
Hvis ikke det gir noia veit ikke jeg....

Giret er forøvrig ikke lenger låsbart i revers med nøkkel.
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
EdHunter N815 skrev:Et annet fint triks er å montere en godt gjemt bryter som kutter spenningen til bensinpumperelèet.
Hm, den var ikke dum, må vurdere når jeg begynner å rote med å få LH-sprut på bilen....
Det er nok noe deler nedider som har tatt kveld, da kan du skaffe nye og skifte disse, eller skifte hele greia.willmasta skrev:Giret er forøvrig ikke lenger låsbart i revers med nøkkel.
Er ikke en vanlig rattlås fra Biltema effektivt?
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Jeg setter 2,50 og en bugg på at den typen biltyver som stjeler en og900 ikke har den ringeste anelse om hva en GPS-jammer er, har disse karene 500kr til disposisjon så går ferden raka vegen til nærmeste heroindealer... Uansett så ville vel de færreste trodd at en slik bil har tracker.Paradigm N558 skrev:Men nå selger mange tvilsomme side GPS-jammere også da... og det er ikke spesielt dyrt heller, 4-500 kr.

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
Har kjørt på med rattlås fra Torshov. Og fant akkurat en rattlås som sender meldinger til en mdfølgende personsøker samt gir 130 desibel ved "trykkforandringer" i kupeen. 2450kr. Kanskje noe å lure på det der ..
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Så mange ganger som jeg har bannet over at alarmen min bærer seg litt når jeg kobler av og på batteriet i min og900, så gikk jeg vekk fra ideen med å ha 120 dB i nakkestøtta, da sannsynligheten for at den går av når du ikke ønsker dette er tilstede, og du kun trenger en runde for å redusere hørselenottorasmussen N242 skrev:Tanken min var at kjeltringen kanskje ikke er helt i støtet etter å ha fått høre alarmen på 120 db utløst 20 cm fra ørene.
Han vil nok ikke prøve seg en gang til etter noe slikt.
Kina-alarmene har i tillegg muligheter for varsling på sms.

Men tilbake til topic, selv kjører jeg med alarm (startsperre moddet til å gå på bensinpumpa), rattlås, og en egen bryter som går til innslaget på starteren, samt GPS-tracker. Satser på at det holder

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3