M96 2,3T motor i M85 9000

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
JP
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 89
Registrert: 26 okt 2004, 01:00
Sted: Akershus
Kontakt:

M96 2,3T motor i M85 9000

Legg inn av JP » 03 des 2004, 23:21

Har fått tillslaget på en M96 9000 aero 2,3T(delebil)motoren som sitter i bilen er "tuklet" med av Nordic uhr 8) . Går den uten problemer inn i min M85 9000? Tenker på motor fester osv. :?
Saab 9000CSE 2,3T "Aero" :D
Saab 900 giriffin

Fikser det meste med øl og en skrutrekker!

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 03 des 2004, 23:46

Hei.

Det er ganske mye jobb å bytte til den motoren:

-Du må flytte over hjelperamma fra 96-modellen.
-Kappe i innerskjermen på pasasjersiden(hvis ikke vil motoren ta borti)
-Du må også flytte over girkassa og giroverføringa.
-Drivaksler
-Det elektriske må du selvfølgelig bygge om, jeg ville vel byttet hele det elektriske anlegget fra b-stolpen og fremover.
-Tror også du må gjøre noe med bensin-tilførsel.
-For å få det godkjent så må du også flytte over bremser og dempere.

Dette er ikke umulig å gjøre men det er mye jobb. Du vil heller ikke øke verdien på bilen din betraktelig, du tjener nok mere på å selge Aeroen i deler...

Hvis du går på dette prosjektet så gi lyd, jeg har alle verkstedbøkene på 9000 så jeg kan skaffe deg det du trenger av el-skjema.

Får du lyst å selge interiøret så må du gjerne sende meg en PM :D
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
JP
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 89
Registrert: 26 okt 2004, 01:00
Sted: Akershus
Kontakt:

Legg inn av JP » 03 des 2004, 23:53

Innredningen skal nok ha jeg selv :D
Alternativet er å flytte over deler fra en M89 9000T pluss at jeg har ribbet hele i'en min, så en del av arbeidet ligger der! :? :x :D
Det hadde bare hvert utrolig stilig med 400hk og Aero innredning i en vanlig M85 8)
Er det vanskelig å få det godkjent??
Saab 9000CSE 2,3T "Aero" :D
Saab 900 giriffin

Fikser det meste med øl og en skrutrekker!

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 04 des 2004, 00:00

Tror nok det er vesentlig enklere å flytte over motoren fra en 89 modell, da blir det ikke så mye å gjøre med det elektriske.

Vet ikke hvor mange hester man får godkjent i en 9k, send en mail eller ring Saab(GM-norge) og spør. Det er i allefall ikke noe problem å få den godkjent med 225hk.

Hvor kjøpte du bilen??
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
JP
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 89
Registrert: 26 okt 2004, 01:00
Sted: Akershus
Kontakt:

Legg inn av JP » 04 des 2004, 00:09

Skal kjøpe den i Danmark. Er en fyr nord for Randers som driver auto verksted som har fått inn bilen fra Sverige. Den har krasja men det er bakfra pluss noen stygge bulker og riper på siden, så motor og drivverk er inntakt! :D Interiøret er også ganske pent. Skal se om jeg får lagt ut noen bilder. Blir vel å hente den til uken…
Saab 9000CSE 2,3T "Aero" :D
Saab 900 giriffin

Fikser det meste med øl og en skrutrekker!

Svar