Leiter etter grunnen til at det fjusker / "låser seg" fra ca 4000 rpm og oppover ved over 60% gasspådrag. "Sniker" jeg den oppover så fjusker det senere og ikke så merkbart. Full pådrag er fint opp til mellom 3800 og 4000, så er det rykk og napp videre. Satt Denso-plugger i den (gått fint med de i ca halvannet år...), fikk ikke tak i 7es-11 så det ble testet med 'tema-plugger (Brisk?). Ingen forskjell. Densopluggene så fine ut. Byttet vakumslanger. Ingen forandring. Skal få tak i 7es-11, men var utsolgt over alt her i Bærum....
DI? Turbo? Veivakselgiver? LMM? Tett kat (synes det ikke blåser som det skal bak der heller... har lest litt, og mulig CEL-disco og kutt kommer pga for høyt trykk i motoren?)? Bensinfilter?
Turbo byttet i 2008 forsåvidt. Ingen blårøyk fra bilen heller. Begynte i forrige uke da jeg dro på 3-giret ut på motorveien, fjusket / rykket fra ca 3800 rpm og CEL danset disco. Roet da ned, og CEL sluttet å blinke. Skal EU-godkjennes før utgangen juni, så det blir uansett en tur til Speedparts snart tenker jeg. Men kjekt å få feilsøkt ferdig før propellen settes på bukk og taksameteret starter...
Takker på forhånd for alle forslag til feilsøking. Er en smule n00b mht mekking, så eventuelle "dra ut XX og røsk i YY" må forklares som om dere snakker til et barn (dog meget lærevillig