Min Saab 9-5 2000 mod. automatgir, har vanskelig for å starte når den nylig er kjørt og fortsatt varm. Etter 10-30 minutter starter den helt fint. Jeg har ingen andre problemer med den og den viser ingen andre "symptomer". På Saab-verksted har de tatt diagnose på motor og automatkasse uten å finne noe. Når jeg skal starte bilen, går den kun inn på tenninga men ikke inn på starteren sånn at motoren går rundt. Ikke en lyd kommer det... Jeg har skiftet veivakselgiver, strammet til poler i girkasse, batteri og det som er. På verkstedet aner de ikke hva som er feil. Jeg har sendt mail til en haug verksteder, men jeg får forskjellige svar...
Noen som vet? Har hørt det sitter en bryter nede i automatkassa som når det blir varmt får en åpen krets, sånn at den "tror" den står i gir. Noen som vet litt mer om dette? Jeg tror det kanskje er en bryter som sender kraft til solenoiden. Kan denne kanskje være defekt? Tenningslåsen kanskje? Bensinpumpa fungerer. Men uansett da ville vel startmotoren gå rundt? Det gjør den ikke hos meg. Skulle ha fått tatt diagnose når bilen ikke starter, men det er jo umulig å forutse når den virker eller ikke.
Artig å dra på butikken å være der i en halvtime ekstra.