startproblem.9000.2,0 turbo.1996

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Saabvidar.N.871
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 95
Registrert: 27 des 2006, 20:44
Medlemsnummer: N 871
Navn: vidar sørby
Bil: 9000 Cde Turbo/9000 Cse/900S
Sted: Møre_Romsdal

startproblem.9000.2,0 turbo.1996

Legg inn av Saabvidar.N.871 » 28 okt 2011, 10:37

saab 9000.2,0 T.1996 Mod
Bilen har stått i ro i 2-3 mnd.Nå har jeg fått Check Engine.4 Blink.Og den vil bare starte med gassen i bånn,varm eller kald motor spiller ingen rolle.Flyr opp på 3000 Omdr for så og falle ned på 1000 omdr.Har brukt bilen en uke nå men vill ikke starte gasspedal i bånn 9 av 10 ganger.nye plugger,får tydlig for mye suppe.2 i co.

Vidar

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: startproblem.9000.2,0 turbo.1996

Legg inn av Tor N12 » 28 okt 2011, 16:22

4 blink er feil på vanntempgiver.. den sitter på innsuget midt mellom innløpsrørene til cyl 2&3
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Saabvidar.N.871
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 95
Registrert: 27 des 2006, 20:44
Medlemsnummer: N 871
Navn: vidar sørby
Bil: 9000 Cde Turbo/9000 Cse/900S
Sted: Møre_Romsdal

Re: startproblem.9000.2,0 turbo.1996

Legg inn av Saabvidar.N.871 » 28 okt 2011, 19:10

Tor N12 skrev:4 blink er feil på vanntempgiver.. den sitter på innsuget midt mellom innløpsrørene til cyl 2&3
Ja det har jeg lest meg til Tor.Men har den også noe med bensinmengde til motor/ choke ? Mulig derav jeg må ha gasspedal i bånn for og få startet ????

Svar