Eksteri?r Aero vs Viggen
Moderator: Moderatorer
Eksteriør Aero vs Viggen
Sitter og sikler på ny bil her, og9-3. Stemmer det at Aero fikk Viggen-ekteriør fra 2001? Ser noen Aero-er før dette har de samme skjørtene og leppene som en del vanlige SE-er har, og noen Aero-er med de deilige Viggen-fangerne.
Noen som vet om det i det hele tatt ble solgt noen SE-er med fullturbo? Finner jo bare lettrykkere rundt omkring, jo!
Og enda et spørsmål: noen som vet hvorfor det aldri ble laget noen ng900 Aero?
Noen som vet om det i det hele tatt ble solgt noen SE-er med fullturbo? Finner jo bare lettrykkere rundt omkring, jo!
Og enda et spørsmål: noen som vet hvorfor det aldri ble laget noen ng900 Aero?
N375 | 1995 900S 2.0i - solgt | for tiden uten Saab, men kjenner jeg må ha en igjen!
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Det kan nok stemme den observasjonen som du har gjordt ang. kjolar og støtfangarar.
Ang. effekta på 9-3 S(E) var den 150, 185 og 205hk, samtlige i LTT-tapping etter det eg huskar. Aeroen hadde vel 210hk med fulltrykk. Alle 2 liter. Viggen hadde som kjent 230hk ifrå 2.3 liter.
Tilslutt: grunnen til at GM900 ikkje vart selt som Aero er at den hadde berre gjordt skam på namnet...
Ang. effekta på 9-3 S(E) var den 150, 185 og 205hk, samtlige i LTT-tapping etter det eg huskar. Aeroen hadde vel 210hk med fulltrykk. Alle 2 liter. Viggen hadde som kjent 230hk ifrå 2.3 liter.
Tilslutt: grunnen til at GM900 ikkje vart selt som Aero er at den hadde berre gjordt skam på namnet...

Ser jammen meg ut til å være forskjellige seter også! I hvert fall hvis man skal tro at begge disse bilene er ekte Aero-er:
http://www.finn.no/finn/car/object;pdc= ... 4903&pos=9
http://www.finn.no/finn/car/object;pdc= ... 903&pos=10
Deg om det.
http://www.finn.no/finn/car/object;pdc= ... 4903&pos=9
http://www.finn.no/finn/car/object;pdc= ... 903&pos=10
Ja jeg har lest hva du skriver om ekte og uekte 900-er rundt her på forumet, Hjelle, heheHjelle, N6 skrev: grunnen til at GM900 ikkje vart selt som Aero er at den hadde berre gjordt skam på namnet...

N375 | 1995 900S 2.0i - solgt | for tiden uten Saab, men kjenner jeg må ha en igjen!
Aero -01 og -02 (+ -03 aero cab)er lik Viggen angår eksteriør, bortsett fra vingen.
Innvendig har disse bilene samme seter osv som Viggen, dog ikke i samme farger.
9-3 aero -99 og -00 har andre fangere og seter.
Så begge de i linkene dine er nok ekte aeroer TH.
Innvendig har disse bilene samme seter osv som Viggen, dog ikke i samme farger.
9-3 aero -99 og -00 har andre fangere og seter.
Så begge de i linkene dine er nok ekte aeroer TH.

2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
hehe, litt intern spøking må då vi ha mellom halv-Fiat-eigarane, halv-Opel-eigarane og SAAB-eigarane...TH skrev:Ja jeg har lest hva du skriver om ekte og uekte 900-er rundt her på forumet, Hjelle, heheHjelle, N6 skrev: grunnen til at GM900 ikkje vart selt som Aero er at den hadde berre gjordt skam på namnet...Deg om det.

Men for å svare seriøst på dette so fanns 9000 Aero, mest sansynlig so synes nok SAAB at det fikk halde med den toppmodellen. Når det gjaldt GM900 kom då Talladega som M96 var det vel, SAAB synes vel kanskje det holdt?
Men om du søker litt på forumet her vil du sjå at den Italienske importøren laga ein spesial-serie av GM900 som dei kalla Aero, bilane vart vel ombygde i Italia, mao ikkje fabrikksbygg.
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Angry_Saab skrev:Er ikke hver dag man kan få rette opp feil i innleggene til Hjelle så jeg benytter sjansen! Var i 1996/1997 de satte ny rekord på Talladega Super Speedway. Men modellen Talladega kom ikke før i 1997Hjelle, N6 skrev:Talladega som M96 var det vel, SAAB synes vel kanskje det holdt?



Selfølgelig er det som M87 og M98 bilen vart levert, rekordane vart vel sette på hausten i 96 om eg ikkje huskar feil, 10 år etter 9k.
Om nokon skulle være intereserte i å lese meir om dette, so finns det ein del her når det gjeld 1996-rekordane.
Hvis du vil betale nesten 260' for en 2001 AERO, hva gir du for en Sort 5 dørs Viggen (2000 modell, gått 124000) Litt eldre, har gått litt mer, men mye mer drag!!!Anonymous skrev:Vel, da er saken klar. Jeg trenger 259.600 kr og en flybillett til Bergen for å hente hjem sølv-Aero-en fra -01. Skummelt å se etter bil, budsjettet var opprinnelig 100.000 lavere. Noen som har nummeret til Benny Bankboks?
Den som hadde svensk pass (..i dette tilfellet ihvertfall)
http://www.blocket.se/view/4033629.htm? ... c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/3863233.htm? ... c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/4033629.htm? ... c=1&city=0
http://www.blocket.se/view/3863233.htm? ... c=1&city=0
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce