Feil kode lest av i Open SID
Moderator: Moderatorer
- toas_e
- Innlegg: 22
- Registrert: 11 jan 2010, 12:51
- Navn: Thomas Edvardsen
- Bil: Saab 9-5 2,3T aero 2000 mod
- Sted: ørnes, meløy
Feil kode lest av i Open SID
Hei, har en feilkode inne på bilen, og Under fCod står det 256, men finner ikke ut hva denne står for, noen som kan hjelpe meg ?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Feil kode lest av i Open SID
Feilkoden skal ha 4 siffer, står det en 0 foran eller bak? Omregnet fra hex?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Feil kode lest av i Open SID
Hvis det er "råverdien" du har lest av, og det står 0256, så blir det P0100 omregnet. Får opp luftmassemåler etter kjapp googling, men må nesten sjekke verkstedhåndboka for å se nærmere, har den ikke her.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- toas_e
- Innlegg: 22
- Registrert: 11 jan 2010, 12:51
- Navn: Thomas Edvardsen
- Bil: Saab 9-5 2,3T aero 2000 mod
- Sted: ørnes, meløy
Re: Feil kode lest av i Open SID
omregnet til hex blir det 100, og det står ikke noe annet enn 256 ?? det er ikke pixelfeil for jeg får 4 siffer på di andre verdiene.
men skjekket hva feilkoden kan bety, og kom frem til "P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit"
men skjekket hva feilkoden kan bety, og kom frem til "P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit"
- toas_e
- Innlegg: 22
- Registrert: 11 jan 2010, 12:51
- Navn: Thomas Edvardsen
- Bil: Saab 9-5 2,3T aero 2000 mod
- Sted: ørnes, meløy
Re: Feil kode lest av i Open SID
jeg fikk en ny (brukt) lufmengdemåler i dag å det ble ikke bedre av den grunn heller
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Feil kode lest av i Open SID
Slettet du feilkoden da du prøvde å bytte LMM? Ellers blir den gamle liggende.
Sjekk kontakt- eller kabelfeil. Kan også være at det er feilmåling på grunn av luftlekkasje, husker ikke vilkårene for den feilkoden, kan sjekke verkstedboka senere. Det kan ligge flere koder inne, sjekk nErr i Open SID og se om det står 1 eller et høyere tall.
Sjekk også verdien på amul, det kan være til hjelp.
Sjekk kontakt- eller kabelfeil. Kan også være at det er feilmåling på grunn av luftlekkasje, husker ikke vilkårene for den feilkoden, kan sjekke verkstedboka senere. Det kan ligge flere koder inne, sjekk nErr i Open SID og se om det står 1 eller et høyere tall.
Sjekk også verdien på amul, det kan være til hjelp.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- toas_e
- Innlegg: 22
- Registrert: 11 jan 2010, 12:51
- Navn: Thomas Edvardsen
- Bil: Saab 9-5 2,3T aero 2000 mod
- Sted: ørnes, meløy
Re: Feil kode lest av i Open SID
tror ikke det er luftlekkasje, for requested og actual er lik stort sett lik. jeg har tatt strømmen før jeg monterte den, men er ikke sikker på om koden ble slettet, men skal prøve å la den stå litt lengre å skjekke SID om den faktisk er borte
er vell rundt 10-15 min den skal stå ?

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Feil kode lest av i Open SID
Slettes omtrent umiddelbart.toas_e skrev:er vell rundt 10-15 min den skal stå ?
kan være falskluft selv om mReq og mAir korresponderer, systemet vil etterstrebe å få disse like selv om avlesningen fra LMM er feil, kommer litt an på hvor du har lekkasjen. Sjekk amul, så får du en indikasjon på om det er der feilen ligger.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- toas_e
- Innlegg: 22
- Registrert: 11 jan 2010, 12:51
- Navn: Thomas Edvardsen
- Bil: Saab 9-5 2,3T aero 2000 mod
- Sted: ørnes, meløy
Re: Feil kode lest av i Open SID
når jeg slo på tenningen nå, var det 0 feilkoder, å det kom en da jeg startet bilen, aMul viser 0 nå. så da er det vel mest sannsynilg kablingen ?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Feil kode lest av i Open SID
Du må kjøre en stund før den fullfører fueladapsjon. Dersom den ikke vil adaptere i det hele tatt og amul fortsetter å stå på 0, så er det nok kabling eller kontakten. Havner du utenfor +/- 400 i amul med en ny LMM så er det bare å lete etter lekkasje.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- toas_e
- Innlegg: 22
- Registrert: 11 jan 2010, 12:51
- Navn: Thomas Edvardsen
- Bil: Saab 9-5 2,3T aero 2000 mod
- Sted: ørnes, meløy
Re: Feil kode lest av i Open SID
har tatt en prøvetur nå, og amul var 0 hele veien, og det var ca 200 i forskjell på request og actual, altså actual var 200 lavere.
Men fant også en til plugg som passet på LMM, men der var ikke noe forskjell om jeg brukte den.... en grønn og en sort
Men fant også en til plugg som passet på LMM, men der var ikke noe forskjell om jeg brukte den.... en grønn og en sort

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Feil kode lest av i Open SID
Fram med multimeteret, da.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Feil kode lest av i Open SID
Det er ganske stor forskjell, var det på fullgass? Er bilen original eller trimmet? Om den ikke leser verdier fra LMM så vil den gå etter et redundansmapp som ikke går lenger enn til 1 bars trykk, og det er der den da får mAir-verdiene fra.toas_e skrev:har tatt en prøvetur nå, og amul var 0 hele veien, og det var ca 200 i forskjell på request og actual, altså actual var 200 lavere.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Feil kode lest av i Open SID
Den andre pluggen er vel til evap systemet.. skal stå på ei lita pumpe som henger på klemma rundt lmm.
/ Pål
/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- toas_e
- Innlegg: 22
- Registrert: 11 jan 2010, 12:51
- Navn: Thomas Edvardsen
- Bil: Saab 9-5 2,3T aero 2000 mod
- Sted: ørnes, meløy
Re: Feil kode lest av i Open SID
den er Chipet, eller remappet. hadde ifølge open sid litt over 1800 på pinl. virker ikke som den er noe slappere enn før.
den som henger på slangeklemma har en sort plugg på fra før, men lykteviskerne er fjernet, så er kanjse til den.
den som henger på slangeklemma har en sort plugg på fra før, men lykteviskerne er fjernet, så er kanjse til den.