Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Legg inn
av Petter 900 T » 03 jan 2005, 12:42
Vært sin vekt i gull!
petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
john n04
- 2.0 bar

- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
-
Kontakt:
Legg inn
av john n04 » 03 jan 2005, 14:53
Spent på resultatet etter montering....
Hold oss oppdatert!
lawicel CanUsb, og Tech2!
-
mknestang
- 1.2 bar

- Innlegg: 279
- Registrert: 04 jan 2005, 01:00
- Sted: Lillehammer
Legg inn
av mknestang » 05 jan 2005, 08:56
Hmm.. hva er det der for noe? å hva er det godt for?
Er helt grønn når det gjelder slik!
-
Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Legg inn
av Petter 900 T » 05 jan 2005, 09:10
denne dingsen har samme funksjonen som en diffbrems.
På bildet er det 2 stykker, de 2 første i Europa!
Til 900/9000 finnes det svært få "ekte" diffbremser å få tak i.
(fikk tilbud fra nederland på en fra ZF, kun 15.000 kr, + avgifter inn til Norge)
Phantomgrip kan kjøpes i USA til ca. 3000 ferdig inn, men jeg tror den andre min, som skal leveres videre til Sverige i helgen, blir kopiert!
Så jeg kommer tilbake med priser og leveringsbetingelser senere.
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
Øyvind
- 1,5 bar

- Innlegg: 466
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Øyvind » 05 jan 2005, 10:09
Hei Petter, hvordan tror du dette funker på vinterføre. Vil ikke bilen bli volsomt understyrt ettersom den trenger en viss friksjon for å slippe, i motsetning til en vanlig diffbrems som slipper litt før den bremser ??
Forstår jo at dette ikke er en problemstilling for deg som skal ha det på gatebilen, men for gatebruk vil vel dette være noe å tenke på. Eller er jeg helt på jorde her ???

Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-
Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Legg inn
av Petter 900 T » 05 jan 2005, 10:40
se:
http://www.saabturboclub.net/modules.ph ... pic&t=3639
Gary M. asked me to conact you. I have one of those PG in my SPG right now. So far (~2500 miles) I'm really happy with the performance! The inside wheel spin is significantly reduced to nearly zero and the car tracks nicely around corners when under power. As far as driving is concerned, there isn't any interference for the driver. I don't notice it braking or accelerating out of corners. I've done only one track day with the PG (but I've done lots and lots of track days including SCCA racing).
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226