Phantomgrip p? plass i Norge!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Phantomgrip på plass i Norge!

Legg inn av Petter 900 T » 03 jan 2005, 12:42

Bilde

Vært sin vekt i gull!

petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 03 jan 2005, 14:53

Spent på resultatet etter montering....
Hold oss oppdatert!
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
mknestang
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 279
Registrert: 04 jan 2005, 01:00
Sted: Lillehammer

Legg inn av mknestang » 05 jan 2005, 08:56

Hmm.. hva er det der for noe? å hva er det godt for?

Er helt grønn når det gjelder slik!

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

hva

Legg inn av Petter 900 T » 05 jan 2005, 09:10

denne dingsen har samme funksjonen som en diffbrems.

På bildet er det 2 stykker, de 2 første i Europa!

Til 900/9000 finnes det svært få "ekte" diffbremser å få tak i.

(fikk tilbud fra nederland på en fra ZF, kun 15.000 kr, + avgifter inn til Norge)

Phantomgrip kan kjøpes i USA til ca. 3000 ferdig inn, men jeg tror den andre min, som skal leveres videre til Sverige i helgen, blir kopiert!

Så jeg kommer tilbake med priser og leveringsbetingelser senere.

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Øyvind
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 466
Registrert: 13 jun 2003, 01:00
Sted: Trondheim

Legg inn av Øyvind » 05 jan 2005, 10:09

Hei Petter, hvordan tror du dette funker på vinterføre. Vil ikke bilen bli volsomt understyrt ettersom den trenger en viss friksjon for å slippe, i motsetning til en vanlig diffbrems som slipper litt før den bremser ??
Forstår jo at dette ikke er en problemstilling for deg som skal ha det på gatebilen, men for gatebruk vil vel dette være noe å tenke på. Eller er jeg helt på jorde her ??? :)
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

diff

Legg inn av Petter 900 T » 05 jan 2005, 10:40

se:

http://www.saabturboclub.net/modules.ph ... pic&t=3639

Gary M. asked me to conact you. I have one of those PG in my SPG right now. So far (~2500 miles) I'm really happy with the performance! The inside wheel spin is significantly reduced to nearly zero and the car tracks nicely around corners when under power. As far as driving is concerned, there isn't any interference for the driver. I don't notice it braking or accelerating out of corners. I've done only one track day with the PG (but I've done lots and lots of track days including SCCA racing).

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Svar