5-trinns kom i 2002. Forskjellen fra 03 er vel kun rattknappene for giring?Paul N1176 skrev:tror du har funnet serviceintervaller for opp -> 02... er annen automatkasse på 03->Spectre skrev:Jeg fant, jeg fant...
http://www.saab9-5.com/serv/90k.htm
Joda, er jo litt å gå over på den servicen også... hehe
Girolje skal ikke skiftes før 210000 ser jeg, men det forutsetter jo at dette er gjort ved 110000km...
Hjelp til kjøp av 9-5!
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Hjelp til kjøp av 9-5!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Re: Hjelp til kjøp av 9-5!
mulig, poenget mitt er att jeg mener bestemt det er oljeskift på kassa på 150k servicen, hvertfall på min 03...Ingvar N629 skrev:5-trinns kom i 2002. Forskjellen fra 03 er vel kun rattknappene for giring?Paul N1176 skrev:tror du har funnet serviceintervaller for opp -> 02... er annen automatkasse på 03->Spectre skrev:Jeg fant, jeg fant...
http://www.saab9-5.com/serv/90k.htm
Joda, er jo litt å gå over på den servicen også... hehe
Girolje skal ikke skiftes før 210000 ser jeg, men det forutsetter jo at dette er gjort ved 110000km...
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
Re: Hjelp til kjøp av 9-5!
Hei igjen!
Etter en hektisk dag hvor jeg fikk klemt inn litt detektivarbeid så ble dette resultatet av vurderingen av BR17742
Alle service tatt på verksted av tidligere eier kokte ned til to utført på verksted i Sverige, iflg tidligere eier og verkstedet.
Denne eieren hadde også eid bilen august 08 til mars 12. Før dette reg på leasingfirma.
Siste dokumenterbare service skjedde i Strömstad for to år siden, 130000-service.
På denne servicen var det anmerket noe slark i bakvagnen, en rep estimert til 8000sek, som eier påsto ble gjort på verksted i Norge istedet...
Tidl eier hevder at servicehefte fulgte bilen når han solgte den.
Etter den tid så har bilen gått i div trafikk som ikke på noen måte er verifiserbar, og har blitt kjørt på ca 10000 på noen mnd.
Service med forfall nå, 150000, inkluderer oljeskift på automatkassa, pris for service i Sverige 5500,-
Status på bilen nå var som sagt nedslitte bremser rundbaut, noe skjønnhetsplukk, defekt ryggesensor, ettelleranna feil på forstilling osv.
La også merke til når jeg så på bilen at flere deksler over skruer til interiør var borte. Bla håndtak på begge fremdører innvendig.
Verksted i Sverige estimerte en pris på drøye 27000,- sek for å få bilen i normal skikk igjen, inkl servicen, eksl ryggesensorproblematikk.
Jeg ga selger, som altså ikke står som eier, et motbud på 70000.- slik bilen sto så jeg kunne ta alt av utbedringer og feilretting selv.
Fikk veldig kvikt negativt svar på det (såklart..), og skrev under kjøpekontrakt på en opel fem min etterpå.
Selger av den bilen (bilforretning), visste tydeligvis godt hvem både bileier og selger av saaben er, de ble bare omtalt som luringene som lurte seg selv til tider. Kemner og namsmann ble også nevnt et par ganger.
Registrert eier driver bilformidling lenger inn i fylket, og selger viste seg å være ansatt selger hos lokal volvoforhandler, men tydeligvis på vei ut for å "starte for seg selv"
Trist og leit det ikke ble en 9-5 denne gang, for jeg tror fortsatt at til rett salgspris så kan det bli en bra bil som man også kan få noe igjen for seinere selvom det fort blir mindre med såpass mangelfull historikk.
Takk for alle gode råd og svar, jeg har fått flere gode innspill underveis
Noen som forresten vet hvor nærmeste opelforum ligger?
Etter en hektisk dag hvor jeg fikk klemt inn litt detektivarbeid så ble dette resultatet av vurderingen av BR17742
Alle service tatt på verksted av tidligere eier kokte ned til to utført på verksted i Sverige, iflg tidligere eier og verkstedet.
Denne eieren hadde også eid bilen august 08 til mars 12. Før dette reg på leasingfirma.
Siste dokumenterbare service skjedde i Strömstad for to år siden, 130000-service.
På denne servicen var det anmerket noe slark i bakvagnen, en rep estimert til 8000sek, som eier påsto ble gjort på verksted i Norge istedet...
Tidl eier hevder at servicehefte fulgte bilen når han solgte den.
Etter den tid så har bilen gått i div trafikk som ikke på noen måte er verifiserbar, og har blitt kjørt på ca 10000 på noen mnd.
Service med forfall nå, 150000, inkluderer oljeskift på automatkassa, pris for service i Sverige 5500,-
Status på bilen nå var som sagt nedslitte bremser rundbaut, noe skjønnhetsplukk, defekt ryggesensor, ettelleranna feil på forstilling osv.
La også merke til når jeg så på bilen at flere deksler over skruer til interiør var borte. Bla håndtak på begge fremdører innvendig.
Verksted i Sverige estimerte en pris på drøye 27000,- sek for å få bilen i normal skikk igjen, inkl servicen, eksl ryggesensorproblematikk.
Jeg ga selger, som altså ikke står som eier, et motbud på 70000.- slik bilen sto så jeg kunne ta alt av utbedringer og feilretting selv.
Fikk veldig kvikt negativt svar på det (såklart..), og skrev under kjøpekontrakt på en opel fem min etterpå.
Selger av den bilen (bilforretning), visste tydeligvis godt hvem både bileier og selger av saaben er, de ble bare omtalt som luringene som lurte seg selv til tider. Kemner og namsmann ble også nevnt et par ganger.
Registrert eier driver bilformidling lenger inn i fylket, og selger viste seg å være ansatt selger hos lokal volvoforhandler, men tydeligvis på vei ut for å "starte for seg selv"
Trist og leit det ikke ble en 9-5 denne gang, for jeg tror fortsatt at til rett salgspris så kan det bli en bra bil som man også kan få noe igjen for seinere selvom det fort blir mindre med såpass mangelfull historikk.
Takk for alle gode råd og svar, jeg har fått flere gode innspill underveis
Noen som forresten vet hvor nærmeste opelforum ligger?
Re: Hjelp til kjøp av 9-5!
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
Re: Hjelp til kjøp av 9-5!
Da hadde du nok ikke så lyst på Saab.Spectre skrev: Fikk veldig kvikt negativt svar på det (såklart..), og skrev under kjøpekontrakt på en opel fem min etterpå.
Men gratulerer med nytt framkomstmiddel.
Husk hatten.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
Re: Hjelp til kjøp av 9-5!
Hehe Helge.. Nei, hvertfall ikke den bilen
Ja jeg vet... Hatt er bestillt
Ja jeg vet... Hatt er bestillt