9-5 2.3T 2002
Har et problem med litt blårøyk når starter bilen når stått en stund, men forsvinner så fort man begynner å kjøre. Har også hatt den inne til verksted så de skulle finne grunnen, siden jeg selv er veldig lite teknisk av meg rundt bil. Der fant de ut at turboen var i orden, var ihvertfall ikke nå slakke i et eller anna i turboen, hehe. Og ikke olje på pluggan tror jeg de sa? Men likevel med stor sannsynlighet turboen som slipper igjennom litt. Og etter å ha søkt og lest en del her i forumet, så ser jeg at man ikke er alene på den stien. Men da til det store spørsmål, siden det med stor sannsynlighet er turbo som er synder. Burde man kjøpe original ny turbo, eller er det andre produsenter som er bedre. Siden mange sliter med problemer av den turboen, så hører det for meg ut som turboen er et svakt punkt. Har også sett at de selger turbo fra produsent som heter Wa-Line på Biltema, er det nå god turbo for bilen? Noen som har erfaring? Pluss at den er heller ikke dyr i pris.
Og skulle også gjerne ha hadd en rask veiledning i bytte av turbo av noen fagkyndige her til fremtidig vågal bytting, om man ikke får noen kompentente til å gjør det, takk

Setter pris på alle svar, er visst mange flinke folk her inne.
Mvh
Tony