Min OG900 har noen nykker jeg gjerne kunne tenkt meg å finne ut av før vinteren setter inn.
- Jeg opplever at den fusker på ladetrykk (over 1 bar).
- Den er litt treg å starte når motoren er kald, men starter på første turn når den er varm (og har vært startet tidligere)
- Den går litt lavt på tomgang, og det virker som den fusker litt der også. I dag jagde den også litt, opp og ned rundt 1000 omdreininger.
Motoren er en 16-ventiler med 2.3 topp, 2.1 innsug, og går på E85 ved hjelp av en modifisert hjerne fra speedparts(?) (med røde dyser). Tenningen mener jeg skal være korrekt justert til 20 grader (som jeg fikk opplyst skal være korrekt med E85-hjernen, hvorav den skal være på 16 grader med bensin-hjerne).
Jeg byttet plugger uten noen særlig effekt (BCP7ES). Grunnladetrykket er verifisert ved å nappe ut sikringen til APC-boksen, og da gikk den greit ved pådrag (så fuskingen skjer kun på høyere ladetrykk).
Neste steg mener jeg er pluggledninger, fordelerlokk og rotor. I tillegg må jeg vel kanskje se etter falskluft? Hva er beste metoden for å trykksette systemet for å lete etter lekkasjer? Hva bruker dere for å trykksette med?
Er jeg på riktig spor, noen andre tips?

EDIT: må legges til at pluggene jeg tok ut var svarte, hva betyr det?
Mvh Henrik