Forbrukertvistutvalget har ca 4 mnd ventetid.
Tingretten vil jeg tro har et år eller to.
Innkrevelse av penger blir det samme om du vinner i FTU eller tingretten. Dvs at det blir din jobb å kreve inn pengene.
En dom i FTU er like gyldig som en dom i retten. Dessuten foregår alt litt saktere i FTU. Dvs at du får bedre tid på deg til forberede saken din. Og du får bedre tid til forberede tilsvar.
Jeg har selv akkurat hatt en sak i FTU. Som jeg vant.
Dvs at vi inngikk forlik.
Motparten skjønte hvilken vei det gikk og kom med et tilbud. Jeg kom med et mottilbud som motparten aksepterte.
Det beste du kan gjøre i denne saken er å heve kjøpet.
Jeg kjøpte en 9-5 for ca 5 år siden som ifølge selger var helt iorden. Stensgaard på Lillehammer var ikke helt enig med selger og gav meg en pris på 35.000 i utbedringer. Jeg ringte selger og sa at han kunne få bilen igjen. Selger nektet. Jeg begynte da å snakke om FTU og advokater. Selger gav seg ganske fort og tok bilen igjen.
Reg.kjede og balansekjede
Moderator: Moderatorer
Re: Reg.kjede og balansekjede
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
Fikk svar fra selger idag.
- Han mente at jeg er skyld i at registerkjede har blitt slakt (17,38mm), da han ikke hadde hørt ulyd selv. Han mente dette fordi han sa jeg hadde gitt utrykk for å muligens chippe motoren, og at stort påtrykk på motor vil da føre til slakt kjede.
- At registerkjede er en vanlig slitedel på en bil som har gått 219.000 (Hvordan er dette i forhold til godt vedlikeholdt motor, servicer fulgt og pent kjørt? noe som selger reklamerte for)
-At jeg utnytter forbrukerrådet på det groveste
- Hans verksted og bilsalgforretning er avviklet grunnet årsaker han ikke kan komme inn på.
Hvis dette mener at denne "bilselgeren" er konkurs, hva gjør dette med min sak? Noen som vet noe rundt det?
- Han mente at jeg er skyld i at registerkjede har blitt slakt (17,38mm), da han ikke hadde hørt ulyd selv. Han mente dette fordi han sa jeg hadde gitt utrykk for å muligens chippe motoren, og at stort påtrykk på motor vil da føre til slakt kjede.
- At registerkjede er en vanlig slitedel på en bil som har gått 219.000 (Hvordan er dette i forhold til godt vedlikeholdt motor, servicer fulgt og pent kjørt? noe som selger reklamerte for)
-At jeg utnytter forbrukerrådet på det groveste
- Hans verksted og bilsalgforretning er avviklet grunnet årsaker han ikke kan komme inn på.
Hvis dette mener at denne "bilselgeren" er konkurs, hva gjør dette med min sak? Noen som vet noe rundt det?
Hva slags unnskyldninger og påstander han kommer med trenger du ikke å forholde deg til.
Hvis saken går til FTU er det de som bestemmer.
Uansett så er påstandene helt ididotiske. Enhever verksmester hos Saab vil bestride påstandene hans. I min sak fikk jeg like idiotisk påstander mot meg fra såkalte eksperter. Jeg fikk to verksmestere fra Saab til å uttale seg. Og da skjønte motparten at de satt på en håpløs sak.
Å sjekke om han er konkurs eller avviklet er enkelt. Brønnøysundregisteret eller din lokale domstol.
Er han konkurs kan du sende inn krav til boet. Som sannsynligvis er tomt. Uansett vil kommune og stat gå foran deg hvis han skylder skatt, moms osv.
Jeg kjøper forresten ikke påstanden hans om at han har avviklet.
Ikke gi deg. Krev å få hevet kjøpet.
Hvis saken går til FTU er det de som bestemmer.
Uansett så er påstandene helt ididotiske. Enhever verksmester hos Saab vil bestride påstandene hans. I min sak fikk jeg like idiotisk påstander mot meg fra såkalte eksperter. Jeg fikk to verksmestere fra Saab til å uttale seg. Og da skjønte motparten at de satt på en håpløs sak.
Å sjekke om han er konkurs eller avviklet er enkelt. Brønnøysundregisteret eller din lokale domstol.
Er han konkurs kan du sende inn krav til boet. Som sannsynligvis er tomt. Uansett vil kommune og stat gå foran deg hvis han skylder skatt, moms osv.
Jeg kjøper forresten ikke påstanden hans om at han har avviklet.
Ikke gi deg. Krev å få hevet kjøpet.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
Jeg skal ringe ned til Autoelite i morgen og høre om de kan sende en mekaniker til å uttale seg, evt skrive et skriv ang det tekniske på bilens motor.
Sjekket han opp i Brønnøysund, og han står fortsatt opplistet. Men fikk fortalt at det tar noen dager før han evt blir fjernet fra listene, men uansett så klager jeg han inn i morgen, så får vi se hva som skjer videre
Fikk også beskjed fra forrige eier (ikke forhandler) at bilen brukte olje, som han ga beskjed til selger om.
Skal kreve å få bilen hevet, selvom jeg står bakerst i køen hvis det viser seg at han har gått konkurs.
Sjekket han opp i Brønnøysund, og han står fortsatt opplistet. Men fikk fortalt at det tar noen dager før han evt blir fjernet fra listene, men uansett så klager jeg han inn i morgen, så får vi se hva som skjer videre

Fikk også beskjed fra forrige eier (ikke forhandler) at bilen brukte olje, som han ga beskjed til selger om.
Skal kreve å få bilen hevet, selvom jeg står bakerst i køen hvis det viser seg at han har gått konkurs.