TD04 turbo fra Neo Brothers, Genuine Saab
Moderator: Moderatorer
TD04 turbo fra Neo Brothers, Genuine Saab
Noen som kjenner til denne http://www.neobrothers.co.uk/turbo-char ... 000r2m9e50 ? For meg ser dette rasende billig ut så jeg lurer på om det er noe jeg overser her?
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: TD04 turbo fra Neo Brothers, Genuine Saab
Bare å handle, det er orginale snurrer 

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Re: TD04 turbo fra Neo Brothers, Genuine Saab
Hvilken form for oppgradering er dette (foruten det helt opplagte; at det er en ny turbo)?
Mao; er det turbo fra Aero, alternativt annen sak som gir mer fart og spenning?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mao; er det turbo fra Aero, alternativt annen sak som gir mer fart og spenning?
Sent from my iPhone using Tapatalk
'02 9-5 2.0T Vector stasjonsvogn (Steg 1 ved MGMotor.no)
- TiaZzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1705
- Registrert: 18 mai 2012, 21:43
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Re: TD04 turbo fra Neo Brothers, Genuine Saab
Større snurre. Kan trimme mer eller kjøre originalt Aero-programvare på en 2,3. Gir ikke mer effekt uten endringer i programvare.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: TD04 turbo fra Neo Brothers, Genuine Saab
Dette er turbo og innsugesrør ifrå 9-5 Aero 2006 og nyare.
Oppgraderinga er for dei som vil gå lengre enn eit steg 1 til en 2.0t/2.3t, eller for dei som vil ha den nyare typen turbo til sin 2.3T/Aero. På den eldre Aeroturboen får ikkje dette innsugsrøret plass utan at en dreiar litt. Med dette røret på plass får en friare luftveiar inn til truboen, noko som mellom anna gir betre respons. Merka ihvertfall forskjell etter eg bytta røret på min.
Men no er en på god vei over mot trimsnakk som høyrer heime i trimforumet..
Oppgraderinga er for dei som vil gå lengre enn eit steg 1 til en 2.0t/2.3t, eller for dei som vil ha den nyare typen turbo til sin 2.3T/Aero. På den eldre Aeroturboen får ikkje dette innsugsrøret plass utan at en dreiar litt. Med dette røret på plass får en friare luftveiar inn til truboen, noko som mellom anna gir betre respons. Merka ihvertfall forskjell etter eg bytta røret på min.
Men no er en på god vei over mot trimsnakk som høyrer heime i trimforumet..

Re: TD04 turbo fra Neo Brothers, Genuine Saab
Takker for tilbakemeldingene.
Hovedmålet med denne turboen er ikke trimming. Har en 9-3 2,0T (2002mod) hvor motoren har havarert (stempelringer + turbo er gåent). Har bestilt en ny B235E (dette var billigere enn en B205 short block) fra maptun og trenger en turbo. Ser at den fra Neo Brothers er billigste alternativ så da kan jeg like gjerne kjøpe denne kontra en mindre (og dyrere).
Hovedmålet med denne turboen er ikke trimming. Har en 9-3 2,0T (2002mod) hvor motoren har havarert (stempelringer + turbo er gåent). Har bestilt en ny B235E (dette var billigere enn en B205 short block) fra maptun og trenger en turbo. Ser at den fra Neo Brothers er billigste alternativ så da kan jeg like gjerne kjøpe denne kontra en mindre (og dyrere).
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: TD04 turbo fra Neo Brothers, Genuine Saab
Husk at du også trenger olje/vannrør til denne, lønner seg sikkert å handle det hos Neo også
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: TD04 turbo fra Neo Brothers, Genuine Saab
De har ikke nye, men det er mulig de har noen brukte.Tor N12 skrev:Husk at du også trenger olje/vannrør til denne, lønner seg sikkert å handle det hos Neo også
Husk at software bør gjøres om når man bytter ut en Garrett GT17 med en Mitsubishi TD04.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: TD04 turbo fra Neo Brothers, Genuine Saab
Det er litt pussig dette her. Ønsker i utgangspunktet bare å få bilen tilbake på veien men den totalt sett beste, enkleste og billigste måten gir meg en mer eller mindre uønsket effektøkning på 45%.
Dette med effektøkningen og software kommer jeg tilbake til i et annet forum så snar brukerrettighetene mine har blitt oppgradert.
Dette med effektøkningen og software kommer jeg tilbake til i et annet forum så snar brukerrettighetene mine har blitt oppgradert.
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: TD04 turbo fra Neo Brothers, Genuine Saab
Det er ikke sant.
Om du ikke ønsker effektøktning, er det mange kloke hoder på forumet her som kan gi deg ny SW som er tilpasset bilen med den turboen.
Om du ikke ønsker effektøktning, er det mange kloke hoder på forumet her som kan gi deg ny SW som er tilpasset bilen med den turboen.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
Re: TD04 turbo fra Neo Brothers, Genuine Saab
Er jo ikke slik at jeg gjerne tar den når den allikevel følger med på kjøpet men det er jo litt pussig at det er billigere å sette inn større både motor og turbo enn om jeg skulle holdt meg til det originale oppsettet;)
- vaernes N1256
- Innlegg: 24
- Registrert: 09 mar 2008, 23:30
Re: TD04 turbo fra Neo Brothers, Genuine Saab
Det har kommet juletilbud hos NeoBrothers nå med store turboen + olje og vann slanger:)
http://www.neobrothers.co.uk/turbo-char ... -4156.html?
http://www.neobrothers.co.uk/turbo-char ... -4156.html?
Runar Valheim Værnes
2008 9-3 Aero TTiD Sportcombi, pepper green, turbo X 19" +++ stor bilstereo
1999 9-5 2.0t SE (solgt)
2008 9-3 Aero TTiD Sportcombi, pepper green, turbo X 19" +++ stor bilstereo
1999 9-5 2.0t SE (solgt)
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: TD04 turbo fra Neo Brothers, Genuine Saab
Men det er til 9-3 Sportsedan, altså M03 og opp...vaernes N1256 skrev:Det har kommet juletilbud hos NeoBrothers nå med store turboen + olje og vann slanger:)
http://www.neobrothers.co.uk/turbo-char ... -4156.html?
Re: TD04 turbo fra Neo Brothers, Genuine Saab
Kjøpte et olje/vannrør kit til denne turboen fra speedparts. Ser at det originale røret fra oljepumpa til turboen har blitt byttet yt med en "steel braided" slange. Er ikke noe sårlig tilhenger av slike slanger og er fristet til å bruke det gamle oljerøret som jo passer rett på. Eneste forskjellen som jeg kan se er at huset på banjokoblingen mot turboen er større (men skruen er den samme) på slangen enn hva den er på røret. Huset er mao i overkant stort i forhold til skruen så spørsmålet er om dette er gjort med hensikt og at slangen bør brukes eller om det rett og slett er en utilsiktet jallaløsning og at man med fordel kan bruke det gamle røret.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: TD04 turbo fra Neo Brothers, Genuine Saab
Du kan bruke oljerøret fra GT17 så lenge det er rent innvendig og fritt for avleiringer.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan