Kun grunnladetrykk og fjusking.
Moderator: Moderatorer
Kun grunnladetrykk og fjusking.
Hei. Etter turbobytte og service går bilen kun på grunnladetrykk (0,4bar).før hadde jeg 1 bar på maks. Når jeg holder full gass stopper akselerasjonen helt opp når jeg oppnår 0,4bar!(bensinkutt?) men jeg har 0,4 bar selv om den ikke akselererer. Har sjekket alle slanger og finner ingen feil. Bilen er en 9-3 2,0t 2001mod. 150hk med bsr chip steg 1. Noen som har peiling på hva det kan være?. Takker for svar
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Kun grunnladetrykk og fjusking.
Er slangene til magnetventilen koblet rett? Er klemma mellom kompressorhusets innløp og alurøret korrekt montert, og er det brukt o-ring på flensen? Har du trykksatt innsugssystemet og sjekket for lekkasjer? Kontrollert EVAP-ventilene?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Kun grunnladetrykk og fjusking.
Har koblet r slangen på alurøret, w på wastegate og c inn på kompressorhus og dette skal være rett. klemma er montert rett med ny oring. har ikke trykksatt systemet, hvordan gjør jeg det? hvordan sjekker jeg evap ventilene?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Kun grunnladetrykk og fjusking.
EVAP: http://mgmotor.no/mekketips-9-3-02/enve ... -evap.aspx
Trykktest gjør du ved å ta ut luftmassemåleren, blokkere hullet den satt i i retning turboen, og trykksette med trykkluft på f eks en av vakuumslangene på spjeldhus eller innsugsmanifold. Påkoblingen for veivhusventilasjon på kobrarøret ned til turbo må blokkeres, dette kan du enklest gjøre ved å snu ene enveisventilen på slangen som er koblet til røret som går rundt venstre side av ventilkåpa når du står foran motoren.
Med trykkluft påkoblet vil du høre lekkasjer, for å lette lekkasjesøk kan du blande vann med Zalo på en sprayflaske.
Trykktest gjør du ved å ta ut luftmassemåleren, blokkere hullet den satt i i retning turboen, og trykksette med trykkluft på f eks en av vakuumslangene på spjeldhus eller innsugsmanifold. Påkoblingen for veivhusventilasjon på kobrarøret ned til turbo må blokkeres, dette kan du enklest gjøre ved å snu ene enveisventilen på slangen som er koblet til røret som går rundt venstre side av ventilkåpa når du står foran motoren.
Med trykkluft påkoblet vil du høre lekkasjer, for å lette lekkasjesøk kan du blande vann med Zalo på en sprayflaske.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan