Powerflex foringer (store på bakstilling)

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
mrhermano
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 60
Registrert: 16 aug 2014, 23:15
Bil: Saab 9-5

Powerflex foringer (store på bakstilling)

Legg inn av mrhermano » 16 aug 2014, 23:21

Hei! I min naivitet trodde jeg at det var relativt enkelt å få presset ut de gamle foringene. Det var det ikke! Jeg har nå "en" powerflex foring og en "vanlig" på bakstillingen. Orker ikke å bytte den siste selv. Derfor lurer jeg på om det er forsvarlig å kjøre med en powerflex foring og en vanlig foring 20 km til verksted?`

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Re: Powerflex foringer (store på bakstilling)

Legg inn av saab9000aero » 16 aug 2014, 23:26

Selvsagt ikke noe problem og kjøre med en original foring..

Men om du har byttet en foring klarer du vel den andre også. Pleier som regel være lettere og bytte nummer 2
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.

mrhermano
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 60
Registrert: 16 aug 2014, 23:15
Bil: Saab 9-5

Re: Powerflex foringer (store på bakstilling)

Legg inn av mrhermano » 17 aug 2014, 08:56

Flott! Takk for tilbakemelding. Får se om jeg tør prøve meg på den siste. Endte opp med å brenne av gummien
Ble sykt mye gris :)

Brukeravatar
Mats Erik Aasegg
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 257
Registrert: 13 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: 007
Bil: 2013 Xc70 D4 Awd, 1991 Mb 250d
Sted: sprova

Re: Powerflex foringer (store på bakstilling)

Legg inn av Mats Erik Aasegg » 17 aug 2014, 09:11

Brukt bormaskin når jeg byttet på min.
Mål deg ut sånn ca bredde på foringen, og bruk et bor på 3-5 mm eller noe slikt. Plasserte bor mellom ytre stålhylse på orginalforingen og selve godset i bakstillingen. Da borrer du slik at ytre hylse på foring blir delt og den mister spennet.
Da går resten ganske grei. Bare å slå foringen ut etterpå.

Ble litt sår, type halve diameter av bor i selve godset etterpå. Men det tror jeg går greit allikevel.
2016 Volvo Xc90 D5 Inscription

Svar