Min 9-3ss 1.8t har begynt å oppføre seg litt merkelig. Jeg studerer i Oslo og dro hjem til Bodø i 3 uker på juleferie, da jeg kom tilbake og skulle starte bilen var dette med et nødskrik.. bilen kremtet vell mye før det ble liv og jeg kjørte til butikken som tar ca 5 minutter. Da jeg skulle starte den var det helt dødt og det kom opp immobiliseringsfel i SID. Fikk en kompis til å komme med startkabler og bilen startet uten noen problemer, jeg kjørte en lengre tur og brukte bilen flere ganger den dagen.
For to dager siden startet jeg bilen, da fikk jeg også opp immobiliseringsfel men bilen startet, i midlertid så fungerte ikke dashbordet (speedometer, turteller etc) - ingen reaksjon på instrumentene og det var helt svart. Etter noen minutters kjøring måtte jeg bruke langlys og vips så kom disse instrumentene tilbake. Startet bilen to ganger til denne dagen uten noen problemer.
I går da jeg skulle kjøre på jobb var bilen død, samme feilmeldinga, men jeg hører tikkingen når jeg vriv om tenninga, noe jeg formoder er startmotoren!?
Har sett litt rundtomkring på det svenske forumet uten å bli noe særlig klokere.. Noen med nå tips eller erfaringer!?