Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
joggvald
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 53
- Registrert: 02 des 2009, 16:41
- Bil: SAAB 9-5 Aero 2002
Legg inn
av joggvald » 26 jan 2015, 23:43
henrik skrev:Bedre verden. Sikkert mye bra, men det faller tilbake på samme gode saken; ferrita DP med flexrør og 2.5" derfra og ut er susen. Perfekt passform, livstidsgaranti på kjøper og aldri no fuss.. koster litt, men det får du jaggu tilbake i kvalitet. Passende romlelyd som er høveslig diskret på lave turtall, men brommer litt ekstra ved pådrag:) absolutt å anbefale
Ferrita så bra ut, de hadde også norsk forhandler som gjør at prisen blir ikke så allerverst da man slipper dobbel moms (svensk + norsk)
Noen som har erfaringer med Ferrita og eu kontroll? Og hva med software, må det gjøres noe på Aeroen?
-
saab9000aero
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Legg inn
av saab9000aero » 27 jan 2015, 09:39
Hadde Ferrita på min 9-5. ingen problem med Eu kontroll.
Har en svoger med JT eksos. han har nettopp vært på Eu kontroll. heller ikke noe problem. var og viste bilen på biltilsynet for noen år siden, da med ferrita. sa ikke noe der heller...
Men det er som med alt annet på bil. Kommer helt ann på hvilken idiot du treffer og om han har en god eller dårlig dag....
Ferrita er etter min mening verdt hver krone. Stille og fin lyd ved rolig kjøring, og brøler til med aktiv kjøring. Kommer mulig til og montere det på min 9000 turbo til sommeren
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
-
joggvald
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 53
- Registrert: 02 des 2009, 16:41
- Bil: SAAB 9-5 Aero 2002
Legg inn
av joggvald » 01 feb 2015, 23:47
Noen som har et godt svar til hva jeg må eller bør gjøre med software etter bytte av eksos til 3" downpipe + 2,5" catback?
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 02 feb 2015, 07:27
Du trenger ikke å gjøre noe med software.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan