Noen som vet hva begrensningen på turboen er i forhold til turbotrykk uten at det blir havari?
Har en relativt ny turbo som ladder 1,1 på topp nå
Og evt. Navn på turboen?, er original.
begrensning på turbo, 9-5 2.0t
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: begrensning på turbo, 9-5 2.0t
Turboen på 2.0t er en Garret GT1752S. Jeg skal ikke si noe om ladetrykk, men såvidt jeg vet er Steg 1 (225 hk / 360 nm) fra Maptun maks på den turboen.
Det er en turbo som ikke er veldig bra, og du kan ikke forvente at den har spesielt lang livslengde med høyere ladetrykk enn fra fabrikk.
Det er en turbo som ikke er veldig bra, og du kan ikke forvente at den har spesielt lang livslengde med høyere ladetrykk enn fra fabrikk.
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil