k-jetronic

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

k-jetronic

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 23 feb 2005, 08:09

har en 900i, vil k-jetronicen på den passe over på en turbo-k jetronic?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 23 feb 2005, 10:41

Flyttar denne til SAAB Turbo forum, då dette i aller høgste grad er SAAB-relevant.

Brukeravatar
kenny n277
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 470
Registrert: 25 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: n 277
Navn: Ken Roger Bjørgo
Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
Sted: Arendal

Legg inn av kenny n277 » 23 feb 2005, 17:33

Jeg mener å tro att dette vil gå, tror det var det jeg hadde på min 900 t, har en som er byttet andre veien, å det funker helt fint :D
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 23 feb 2005, 21:07

takker:)
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Lars_N289
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 431
Registrert: 01 sep 2003, 01:00
Sted: Bergen

Legg inn av Lars_N289 » 25 feb 2005, 16:05

Eg er no litt i tvil om det går an å ta over k-jetronicen frå "i" til turbo. Den som står i t8 er litt annleis. Dette for å gje litt meir bensin sidan det er turbo, i tilleg er oppvarmingsregulatoren styrt av turbotrykk i tillegg til varme. Men det er sikkert mulig å sette over, men då kan det nok oppstå tenningsbank tidlegare.
Saab 9-5 Vector Sport M05

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 25 feb 2005, 16:36

Altså , nå har jeg nettopp gjort akkurat det der :? , men har ikke kjørt så langt enda da :wink: .
:absolute: :roll:
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
kenny n277
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 470
Registrert: 25 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: n 277
Navn: Ken Roger Bjørgo
Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
Sted: Arendal

Legg inn av kenny n277 » 26 feb 2005, 17:33

lassis70 skrev:Eg er no litt i tvil om det går an å ta over k-jetronicen frå "i" til turbo. Den som står i t8 er litt annleis. Dette for å gje litt meir bensin sidan det er turbo, i tilleg er oppvarmingsregulatoren styrt av turbotrykk i tillegg til varme. Men det er sikkert mulig å sette over, men då kan det nok oppstå tenningsbank tidlegare.
Da finnes det flere typer av dette systemet da, for den jeg hadde var det ikke noe t trykk på oppvarmingsregen på min, å den er fra en t bil, :? (står på en i motor nå da)
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

k

Legg inn av Petter 900 T » 27 feb 2005, 00:11

Som over, enheten til turboen er egentlig til en 6 sylindret bil, med 2 sylindre plugget...

samt at regulatoren er anneledes.

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Svar