k-jetronic
Moderator: Moderatorer
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
k-jetronic
har en 900i, vil k-jetronicen på den passe over på en turbo-k jetronic?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- kenny n277
- 1,5 bar
- Innlegg: 470
- Registrert: 25 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n 277
- Navn: Ken Roger Bjørgo
- Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
- Sted: Arendal
Jeg mener å tro att dette vil gå, tror det var det jeg hadde på min 900 t, har en som er byttet andre veien, å det funker helt fint 

9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Eg er no litt i tvil om det går an å ta over k-jetronicen frå "i" til turbo. Den som står i t8 er litt annleis. Dette for å gje litt meir bensin sidan det er turbo, i tilleg er oppvarmingsregulatoren styrt av turbotrykk i tillegg til varme. Men det er sikkert mulig å sette over, men då kan det nok oppstå tenningsbank tidlegare.
Saab 9-5 Vector Sport M05
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- kenny n277
- 1,5 bar
- Innlegg: 470
- Registrert: 25 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n 277
- Navn: Ken Roger Bjørgo
- Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
- Sted: Arendal
Da finnes det flere typer av dette systemet da, for den jeg hadde var det ikke noe t trykk på oppvarmingsregen på min, å den er fra en t bil,lassis70 skrev:Eg er no litt i tvil om det går an å ta over k-jetronicen frå "i" til turbo. Den som står i t8 er litt annleis. Dette for å gje litt meir bensin sidan det er turbo, i tilleg er oppvarmingsregulatoren styrt av turbotrykk i tillegg til varme. Men det er sikkert mulig å sette over, men då kan det nok oppstå tenningsbank tidlegare.

9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
k
Som over, enheten til turboen er egentlig til en 6 sylindret bil, med 2 sylindre plugget...
samt at regulatoren er anneledes.
Petter
samt at regulatoren er anneledes.
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226