Hei. Oppdaget at en slange var kappet, eller blitt delt på en eller annen måte.
Slangen har utgang under dekslet som ligger rundt motorolje påfyllingslokket.
Den kommer ut helt på toppen av motoren, på passasjer siden, i bakkant, altså mot frontvinduet,
er ca. 2 cm. tykk, og det kommer luft ut av den når motoren går.
Bilen går greit, det er en 93- 2001- turbo- automat.
Har tatt bilder, men får ikke lagt dem ut.
Skulle gjerne ha visst hva denne er til, og om den bør repareres.
Kappet slange i motor. Identifiseres.
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Kappet slange i motor. Identifiseres.
Sannsynligvis veivhusventilasjon, denne må du fikse snarest!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Kappet slange i motor. Identifiseres.
Det er godt å vite. Takk for svar!