wicky skrev:
fikk 2er feil på låsemekanisme...sentrallåsen på bilen fungerer på alle dører og bagasje utenom bakdøra bak på passasjersiden..den er fortiden manuell..må dette fikses?er det virkelig en ting som man ikke kan få godkjent bilen på?
Jeg skjønner at det er frustrerende å få toer på noe så uviktig som sentrallås. Men slik jeg har forstått det så skal alt montert utstyr på bilen virke, og dessuten på lovlig vis, ellers så får du mangel på det. Kopler du sentrallåsen ut og sier til verkstedet at du har fjernet den, så tviler jeg på at de gidder å rive av dørplater for å se at det stemmer. Et tips er at det kan faktisk svare seg å vise bilen hos Biltilsynet, fremfor et vanlig verksted. Verkstedene er gjerne, som her, er mer pirkete fordi de er redd for å miste godkjenningen til å foreta EU-kontroll. Det var særdeles pirkete å gi en toer for dette, synes jeg!
Når det gjelder foringer, så er de stort sett noe dritt å bytte. De fleste er presset på plass. Jeg byttet samtlige på den forrige 9000 jeg hadde, og det var en møkkajobb. Trøsten var jo da at bilen ble tight og fin etterpå.
Delene ville jeg ha kjøpt hos Speedparts. Det var der jeg kjøpte foringene, som jeg betalte rett i overkant av 1000 kroner for, komplett til hele bilen. Dessuten så var de Saab original. Selv bedyrer de at de kun selger originaldeler, uten at jeg er enig i at det stemmer helt, etter egen erfaring. Men bra og billig er det likevel.
Mvh
Johnny